Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon LIDE 20

Produkter
(logga in för att koppla)

oggy

Aktiv medlem
Fick hem ett reklamblad från SIBA idag. De rear ut en flatbäddsscanner som heter Canon LIDE 20 för 499:-
1200x600 dpi, 48 butars färgdjup.
Är detta en duglig scanner att ha tillfälligt?
Jag kan nästan ingenting om scannrar men vill att bilderna ska hålla "dagstidningskvalitet".

Den är helt OK. Vi använder dessa för att scanna dokument till PDF främst, men jag har testat att scanna någon bild också och det blir helt OK.

Bra pris.

"dagstidningskvalitet" säger inte så mycket, men skall du inte förstora bilden för mycket så får du bra bilder i 1200*600, du kan ju dra upp bilden till 300dpi och få en större bild utan förlust.

Vi har en LIDE 40 på jobbet och den funkar finemang. Skulle tro att 20:n precis Niklas säger åxå är helt okej. Himla smidigt att den från ström från USB-porten åxå. Och liten och smidig. Har faktiskt funderat på dendär 20:n själv för att ersätta min klumpiga D660U (eller vad den heter).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar