Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon iP4200, utskriftsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Jakob89

Medlem
Kom nyligen hem med en bunt av Scandinavian Photos egna Semi-gloss papper. Problemet är att när jag försöker skriva ut så börjar skrivare (Canon iP4200) att skriva ut precis enligt förhandsgranskaren sedan stannar den helt plötsligt mitt i utskriften.

I nuläget har dett gått åt 4 papper (10 kr/st) vilket känns halvkul och jag vågar inte riktigt fortsätta, lägger upp en bild så ni förstår.

http://www.gladpac.se/ip4200.jpg

OBS! A5an kanske beror på fel inställningar från min sida, och den vänstra är använd 2 gånger (började från olika håll). A4an i mitten är använd 1 gång och är enligt mig med rätt inställningar.

Hjälp! Någon?

(Kan det vara så att pappret är för tjockt för skrivaren? De är 300G...)

Har gjort det, och för att hålla nere kostnaderna drog jag ut ett s/v A4 med sämsta kvalitet och då fyllde skrivaren hela pappret utan problem...

problem med svartvita utskrifter

Provar att använda den här tråden.
Jag har problem med mina svartvita utskrifter, de blir sepiafärgade och det kan ju vara ok om man vill..Jag har en canon pixma ip4200, Jag har provat olika papper och av de profiler som finns med samt även profilen till Ilfords satin papper.. Jag är inte speciellt bra på det här...Hoppas på lite tips..Kan säga att jag inte har orginalfärger utan ett bulk ink system...de som säljer den har testat skrivaren och då funkade det och blev sv-v ..Det var dock min fru som var där, verkar som de inte hade någon annan profil (typ en som passar deras färger)..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar