Annons

Canon Handrem E1 på en 400d?

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
Hejsan folk,
Undrar om det är någon som har testat canons handrem E1 på en eos 400d. Funderar på om den passar eller om den bara fungerar på 1d, 5d och dom kamerorna. Är 400d för liten?

Tacksam för svar, (har sökt men inte funnit något i forumet)
/Johan
 
Hej Johan,
De kamerahus som det finns batteripack till brukar kunna ha handlovsremmen. JAg fick tag på en liten metallpryl från USA med fäste så att jag kan ha den på min 30D som jag har utan batteripack och det fungerar jättebra. Däremot hittar jag inte länken till den sidan jag beställde via, tror den hette CamAdapter eller likande. Men någon här på FS delade med sig av länken här och kanske kan göra det igen :)
/Karin
 
Skulle tro att det fungerar så länge du har batterigreppet till den, har haft mitt till EOS5, EOS300D, EOS30D, EOS1n...
 
Har letat lite till nu. Jag hittar två fakta.
1. Den är väldigt svår att montera rätt
2. En har recenserat den här på fotosidan och skriver att hon inte lyckats på sin 350d.

Tror ni att det är så att den inte går på 400d eller att det var den personen som bara inte lyckades?

/Johan
 
sjohan skrev:
Har letat lite till nu. Jag hittar två fakta.
1. Den är väldigt svår att montera rätt
2. En har recenserat den här på fotosidan och skriver att hon inte lyckats på sin 350d.

Tror ni att det är så att den inte går på 400d eller att det var den personen som bara inte lyckades?

/Johan

Här kommer lite mer fakta:

1. Den är inte väldigt svår att montera rätt
2. Den funkar att montera på en 400D tillsammans med vertikalgreppet.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=66497&highlight=montera+E1
 
Tack! Ringde cyberphoto halv 5 igår. När jag kom hem nu så låg det i brevlådan ;) Tack vare din skiss jesper så gick det kanon att montera det! Funkar kalas. Lite konstig vinkel för pekfingret men det funkar ju kalasbra ;)
God Jul på dig!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.