PMD
Aktiv medlem
Ange GF2JUL som ord i kundvagnen så får man dessutom en väska värd 799 på köpet (men bara idag). /K
Sånt där är så tramsigt. Nu sjönk Cyberphoto ett snäpp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ange GF2JUL som ord i kundvagnen så får man dessutom en väska värd 799 på köpet (men bara idag). /K
Sånt där är så tramsigt. Nu sjönk Cyberphoto ett snäpp.
Om du med "formfaktor" menar form så har du ju rätt, den ser ungefär likadan ut (men är lite mindre). Handhavandet kan man gissa är ganska likt, eftersom knappar och vred inte tycks vara förändrade på något radikalt vis. Att bildresultatet är "i princip samma" är möjligt, själv har jag inte testat den, men jag har lite svårt att tro att ett nytt objektiv, ny sensor och ny processor (dvs i princip allt som påverkar bilden) inte skulle ge något synligt resultat.
Hej igen!
Mediamarkt har just nu G12:an för 3290:- (iallafall i butiken i Växjö). Ett mycket bra pris! OBS! Priset gäller fram till JULAFTON!!!
Vänligen
Jeanette
Det är då man ska köpa, om man vill spara pengar. Förra årets modell blir inte sämre för att det kommer en ny modell.
Bra optisk sökare och kompaktkamera är en kombination som inte finns numera. Sökaren på G12 är inte direkt jättebra, men inte heller direkt mycket sämre än på någon annan kompaktkamera med optisk sökare.Nä det får vi inte hoppas för då sliter jag mitt hår o Blev G12-ägare idag, med viss vånda... Hade ju gärna velat ha en kompaktare m optisk zoommöjlighet (de få gånger jag ev filmar), bra sökare och lite större lcd-skärm samt mer zoom men man kan ju inte få allt och tror inte heller att nästkommande modell kommer att ha allt det jag söker.
Olympus XZ-1 var ju annars kameran nr 1 för mig men det lite trista med den var: ingen sökare alls
Jag får väl önska Grått Nytt Hår då, med tanke på vad du skrev högt upp. ;-)GOD JUL PÅ ER!
hej!
funderar på att köpa en kompaktkamera som komplement till min systemkamera 550D. och sambon (med mindre fotointresse) vill gärna ha en egen. (kan ju alltid låna)
står i valet och kvalet mellan canon g12 och canon s100. vet att dom är hyfsat tekninskt lika och att 100s:en är ett snäpp mindre.
vad finns det mer för skillnader värt att beakta?
gillar canons produkter men har även kikat lite på lumix gf2:an.
snälla, tyck gärna om produkterna!
tack på förhand!
lotta
Nu har Dpreview även testat S100