matlep
Aktiv medlem
Ja CF+SD ja, inte 2x CF
Det är ju dock 2 platser. Eller hur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja CF+SD ja, inte 2x CF
Det är ju dock 2 platser. Eller hur
Borde inte den här tråden handla om vad 7D är och inte om vad den inte är, eller vad den kanske skulle kunna blivit? Den här tråden borde inte heller handla om vem som eventuellt är marknadsledare (hur man nu mäter det?) eller om Canon går plus eller minus. Den borde inte heller handla om hur en framtida "etta" kanske ska se ut. Tråden borde inte heller handla om att någon är besviken över att det som presenterades inte verkar vara det som man ville köpa, till det priset man tänkte betala (enkel lösning; köp inte den då). Med tanke på att väldigt få fortfarande ens har sett den och ännu mindre provat den så är det också svårt att säga hur bra den egentligen är. Och alla bildexempel på nätet kommer väl från pre-production kameror.
Jag kan även garantera att kameran kommer att ha brister och buggar, det har alla produkter, så slipper ni tänka på det.
Så: när kan jag köpa den?
Jag tror många här är för konservativa i synen på utvecklingen.
Inom några år och allt eftersom datorerna utvecklas så kommer alla dagens kompaktkameror att vara bestyckade med sensorer i APS-C-storlek och instegskameran för dslr kommer att vara en minst 21 Mpix FF-kamera från 5000:- (i dagens penningvärde kanske) och uppåt.
Eller tvärtom!
pixelracet kommer att upphöra och det fokuseras mer på bättre ljusegenskaper. och bättre kvalitet på sensorer, vem behöver 21 mp kanske 1 promille av alla fotografer om ens det!!
nej du är helt fel ute tror jag!
Mvh
Mats
Eller tvärtom!
pixelracet kommer att upphöra och det fokuseras mer på bättre ljusegenskaper. och bättre kvalitet på sensorer, vem behöver 21 mp kanske 1 promille av alla fotografer om ens det!!
nej du är helt fel ute tror jag!
Mvh
Mats
Äntligen en Canon-kamera som jag eventuellt kan tänka mig att uppgradera till från min 10D!
Vem behövde en snabbare dator än 100mhz klockfrekvens? Gå tillbaka 10år.
Vem behöver mer än 21 mpixel, jag önskar mig 50mpixel eller mer i morgon, eller så många att tillverkaren kan ta bort AA-filtret och jag kan använda mina bästa objektiv utan någon negativ inverkan på upplösning.
Bättre ljusegenskaper, vill jag använda min framtida 200mpixelkamera i lågljussituationer så kan jag i framtiden dels hårdvaubinda 4 eller 8 pixlar och därmed få de lågljusegenskaper jag önskar mig med lägre upplösning.
DU är helt fel ute vad morgondagen kommer att innebära.
Om jag inte helt har missförstått det, så beror den lägre pixeltätheten på G11 bara på att man ville prioritera videoegenskaperna och då valde att byta till en annan sensorteknologi som inte klarar så hög pixeltäthet som man egentligen hade önskat. Det var alltså inget självändamål att minska pixeltätheten.Canon har ju redan visat att man inte gör allt för att öka pixelmängden, se G11...
jag pratar självklart inte om 20år, men du är ju så smart att du säkert förstår det!
Canon har ju redan visat att man inte gör allt för att öka pixelmängden, se G11, att en moderat pixelhöjning kommer är ju självklart när processorerna utvecklas är det möjligt att få in mer pixlar med bibehållen prestanda. men att att utvecklingen skulle gå mot 200mp inom en nära framtid tror inte jag på, då det inte behövs , då utveckling av dataprogram kan skapa större bilder med bibehållen kvalitet.
Att jämföra med 100mhz datorprocessor är ju barnsligt. En snabb dator är ju inte att jämföra med massor med mp i en kamera, hur många kommer att skriva ut 300cm-500cm stora utskrifter.
håll dig till överskådlig tid och ta inte till superdåliga jämförelser.
Kolla din postOm jag inte helt har missförstått det, så beror den lägre pixeltätheten på G11 bara på att man ville prioritera videoegenskaperna och då valde att byta till en annan sensorteknologi som inte klarar så hög pixeltäthet som man egentligen hade önskat. Det var alltså inget självändamål att minska pixeltätheten.
Äntligen en Canon-kamera som jag eventuellt kan tänka mig att uppgradera till från min 10D!
Jaha, så om jag säger att jag körde över mitt 70-200/4L IS, mitt 100/2, en metz 58 och allt annat som min fotoväska innehöll idag + fotoväskan med en baklastare... så är det offtopic?
PS: No joke...