Vapo
Aktiv medlem
BG=BluffGaranti?
Du har alltså köpt en kamera i Sverige?
jag var bara tvungen
Jag tycker att det är synd att så många går på överpriser som 19.000
(Nu vet jag ju inte vad du har beställt för men jag tänker i allmänhet på de som beställer från cyberphoto etc)
Det finns säljare i Sverige som ligger tusenlappar under det priset och som tidigare avhandlat så blir det 12.000 i USA
Tror du tilldelningen blir stor till butikerna som ligger billigast på t ex Prisjakt?
Vanligt är att butikerna som ligger billigast på prisjagar-siterna antingen inte har beställt några produkter till eget lager, eller så stämmer inte ens priset. Ta "billigast" (utan att nämna ett namn) som ligger billigast idag på Prisjakt till 15869. Går du in på deras site och söker kostar den 17443 - imponerande! Sen att dem bara erbjuder kontant vid avhämtning eller förskottsbetalning är ju inte heller direkt till kunden fördel.
Min "vilda" gissning är att butiker som ligger någonstans +18400 kr ligger närmast att inom rimlig tid kunna leverera en kamera till konsument så fort de finns tillgängliga för marknaden.
Men skit samma hur det är med svenska butiker, har du fått leveransbesked från din snart USA-köpta kamera och till vilket pris?? Åker du dit själv eller ska du frakta hem den med UPS inkl kostander för frakt, tull och moms? Eller får du den skickad som gift från moster i Dallas?