nivas
Aktiv medlem
EOS 7D har massor med ny teknik som inte finns i andra EOS-hus därför får man räkna med att den har en del barnsjukdomar (vilket också har visat sig).
Jag tror inte att sjuan har fler barnsjukdomar än vilken ny kamera som helst. Det är mer att folk har orealistiska förväntningar, och sen kan dom inte handha alla nya finesser.
Nej, jag kommer att ligga lågt och vänta tills efterföljaren till EOS 50D släpps i februari (om den nu gör det). Jag vill se vad den får från EOS 7D innan jag slår till.
Nu ska vi inte ha en ny spekulationstråd men 16-18mpix, video/liveview-omkopplaren, lcd'n och blixtstyrningen är nog heta tips. FPS, AF, sökare, motivprogram och vädertätning blir nog desamma.
Bara greppet på EOS 7D i sig gör mig tveksam. Hur kan alla som recenserar den tycka att den är skönare att hålla i? Jag får ont i tummen efter ett par minuter.
Jo, det är lite konstigt. Fördelen är att den funkar bra om man har handskar på sej. Det får nog bli ett vertikalgrepp vad det lider. Å andra sidan bjussar Canon på en grymt skön avtryckarkänsla.