sara_sve_swe
Aktiv medlem
Jag fotar ishockey och skulle behöva lite hjälp med AF på en Canon 7 D.
Vilka är dom bästa inställningar för att fota ishockey, jag kör med Utökad AF punkt och Evaluerade ljusmätning, i en annan tråd fick jag tips om att köra med spotmätning. Nu har jag fått en rund ring i rutan som irriterar mig ! skall den vara där ?
eller kör man bara spotmätning för att ställa in ljuset och sedan väljer något annat ?
Jag har fokus på tummen och har stängt av fokus på avfyraren.
Det finns ju hur många inställningar som helst för AF ! Gärna lite tips vad ni har för inställningar
och hur ni jobbar med AF när ni fotar hockey.
Jag använder Utökad AF punkt och har skickat upp den så långt upp det går dvs jag har bara 3
punkter, jag försöker att träffa hjälmen med den översta punkten, hur gör ni ?
Jag är inte teknisk för 5 öre så förklara gärna så man förstår
Jag har läst manualen, men blir inte klokare för det.
Vilka är dom bästa inställningar för att fota ishockey, jag kör med Utökad AF punkt och Evaluerade ljusmätning, i en annan tråd fick jag tips om att köra med spotmätning. Nu har jag fått en rund ring i rutan som irriterar mig ! skall den vara där ?
eller kör man bara spotmätning för att ställa in ljuset och sedan väljer något annat ?
Jag har fokus på tummen och har stängt av fokus på avfyraren.
Det finns ju hur många inställningar som helst för AF ! Gärna lite tips vad ni har för inställningar
och hur ni jobbar med AF när ni fotar hockey.
Jag använder Utökad AF punkt och har skickat upp den så långt upp det går dvs jag har bara 3
punkter, jag försöker att träffa hjälmen med den översta punkten, hur gör ni ?
Jag är inte teknisk för 5 öre så förklara gärna så man förstår
Jag har läst manualen, men blir inte klokare för det.