Szajda
Aktiv medlem
Jag köpte en EOS 7D mark2 i november. Då visste jag inte så mycket mer än att jag fick ett jättebra pris.
Efter det har jag läst på och förstått en del.
Jag hade en EOS 350 som jag tagit en del bilder med. Efter några år köpte jag ett EF 75-300 objektiv. Trodde jag hade löst allt och nu skulle jag ta bra bilder.
Därefter har det gått några år, jag vet skillnaden på fullformt och APS-C, förstår vad crop innebär och lite till.
Ska du fotografera ditt barn, ta bilder på fester, semesterbilder och liknande är en 7D mark 2 inte en kamera du ska köpa. Du finns billigare kameror för detta.
Tänker du ta actionbilder på naturen, typ fåglar, sportevent, saker som rör sig så är en 7D mark2 en kamera för dig. Om INTE.... är mitt råd att du läser på, fortsätta googla och förklara vad du vill med din fotograferingen.
Bilder på din dotter fungerar med objektiv från 24mm till 85mm. Det finns fasta objektiv på 50 mm som fungerar jättebra. Jag tycker det är viktigt hur ljusstarkt objektivet är...titta på objektiv med bländaröppning från 2,8 eller större.
Hej Kisco
Vilken kamera rekommenderar du då, för jag vill inte ha en billig kamera. För billiga kameror har ofta allt för ofta för många kompromisser. Jag. Vill gärna ha i samma klass som 7DM2 allt Nikons D500 eller snäppet bättre.