gamleJ
Aktiv medlem
Har Canon ägare rent allmänt mycket hög tilltro till att Canon firman alltid gör dom rätta valen över hur en kamera behöver vara bestyckad, man läser relativt ofta tex att Canon har inte den ambitionen, eller prioriterar inte den finessen o.s.v. och dom flesta protesterar inte nämnvärt över det, vanliga full HD har väl inte eller varit tipp topp, men ryckt upp sig med 80D. jag tyckte det var mycket pukor och trumpeter när 5DMKII kom med sin video-del, nätet var fullt med filmexempel hur den användes till det mesta som går att filma, så förväntningarna var stora när MK3 kom, började man att bromsa här en aning med utveckla video eller vad hände.
Jag håller med dig. Vi Canonägare djupt inköpta i systemet försvarar ofta Canon för mycket. Tänk alla försvarstal gällande dr som faktiskt var dålig även om såklart det går att komma runt det problemet i de flesta fall. Nu är det 6dmkii som gäller, visserligen instegsmodell för småbild men nog har den lite väl många brister. 21000kr är en hel del för en spegelkamera utan 4K, Fokusmodul för aps-c, 1/4000s, en kortplats. Minst en eller två av sakerna jag räknar upp borde varit på plats. I mitt tycke som Canonfan