martinot
Aktiv medlem
Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite perverst (for lack of a better word) när en kameraägare tycker att en kritiker av märket på ägarens kamera har något emot kameraägaren.
Word.
Tyvärr så är en del (speciellt de mer märkestrogna) väldigt känsliga för kritik emot en produkt som faller under "deras" varumärke.
Sanslöst, men det gäller inte bara foto, utan samma sak med telefoner/telefonsystem, datorer/operativsystem, bilar (speciellt sportbilsägare), spelkonsoler, etc.
Däremot så är det väl ovanligt många här på Fs (upplever jag det som), som är enormt beskyddande av sina varumärken, och har problem med minsta kritik emot en produkt eller egenskap hos deras varumärke. Man märker mellan raderna att de ibland tar det som i princip ett personligt påhopp på de som person.
Sjukt? Jo, kan bara hålla med.
Om det åtminstone var filosofi, politik eller andra liknande viktiga principer som man blev upprörd över (som jag iofs. tycker att man ändå borde kunna argumentera väl för och emot, utan att känna det som personangrepp) så hade jag kunnat mer förstå passionen och de upprörda känslorna som sätts i spel.
Varumärken på elektronikprodukter? "Get a life", säger jag bara.
Nå väl. Nog med "rant" om detta från mig för tillfället.
Nu skall jag fixa ett nytt schackel till focken, och så skall vi ge oss ut och segla i det fantastiska vädret!