Fredrik AVT
Aktiv medlem
Kanske är jag seg, men såg nyss svenska priset för 5Ds -36.000:- - och det verkar konkurrenskraftigt mot Nikon D810, så de har inte prissatt sig löjligt högt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske är jag seg, men såg nyss svenska priset för 5Ds -36.000:- - och det verkar konkurrenskraftigt mot Nikon D810, så de har inte prissatt sig löjligt högt.
30 970:- nikon d810
37 990:- för 5dsr
Enligt prisjakt idag.
Priset kommer kanske att ändras till den släpps men som det är nu så får du lite flera pixlar. Luktar flopp om inte priset sänks med 10K
Priset på 5D mk3 har väl länge varit högre än "motsvarande" Nikon - trots det har modellen sålt bra.
För den som köper en 5Ds eller 5DsR är nog 5-6000 i prisskillnad inte avgörande. Dessa kameror vänder sig inte till första gångs köparen utan till de som redan har investerat i ett märke och sannolikt sitter på objektiv, blixtar mm som kostar mer än kamerahuset.
I längden kan förstås inte priserna mellan märkena avvika alltför mycket, men din jämförelse avser ju inte likvärdiga modeller. Vill man ha 50 megapixel så kanske man tycker det är värt dessa tusenlappar?
Den dagen denna finns att köpa kan det ju hända att även Nikon-hus med 54Mpx finns. Det är ju priset på den man ska jämföra med om det ska jämföras C/N.
Finns det något som tyder på att Nikon släpper en kamera med 54Mpx innan sommaren när 5Ds/5Ds R börjar säljas?
Finns det något som tyder på att Nikon släpper en kamera med 54Mpx innan sommaren när 5Ds/5Ds R börjar säljas?
Enligt prisjakt idag.
Priset kommer kanske att ändras till den släpps men som det är nu så får du lite flera pixlar. Luktar flopp om inte priset sänks med 10K
Tror inte det! Däremot finns sannolikt planer på att avisera en pixelstinnare kamera än 36mp. Mycket hänger på på avtal med Sony ang sensorn. Dessutom vill man nog inte mörda den nya D810 på ett tidigt stadium och låta en ny modell kannibalisera på liket.
Tror personligen att Nikon väljer att försöka lyfta prestandan mer än vad 5Ds/5DsR förmår. Detta segment har ju behärskats av Nikon/Sony de senaste åren. Men jag kan ha fel, naturligtvis.
Enligt prisjakt idag.
Jag tror tvärtom, Canon meddelar i god tid att de kommer med en 50Mp kamera för att inte fler skall gå över till Nikon/Sony
Jag tror att strax före Canon börjar sälja sin kamera så får vi se en Nikon med 54Mp eftersom denna sensor finns redan och bygger på beprövad radvis ADC utläsning, dvs en 24x36mm sensor baserad på samma pixeltäthet som d7100 mfl. Nikon kan dessutom välja mellan Toshiba och Sonys sensorteknologi eftersom det finns två bra varianter i Nikons APS kameror redan nu
du vet likaväl som jag att canon säljer mest o Nikon får stå snällt o vänta på tillverkarna av sensorer får fram någon för Nikon har inga egna sensorer utan får lita på att sony tex får fram en.
det vara samma snack när 5d mark3 kom o nikon hade sin D800 då skulle alla gå över till Nikon dels pga priset o antal pixlar men canon stod kvar störst som vanligt.
Att sedan Canon säljer mest betyder inte något annat än bra marknadsföring, starkt namn, Toyota säljer mest bilar i världen, själv kör jag inte Toýota.
det ändrar det inte faktumet att Nikon bygger sina egna sensorer hos Rensas
... Canon får förlita sig till vad deras egen sensor avd kan hitta på.
detta stämmer inte helt, läser du forum runt om i världen så häktas idag Canon objektiv på Sony, Nikon kameror för upplösningen skull
Att sedan Canon säljer mest betyder inte något annat än bra marknadsföring, starkt namn, Toyota säljer mest bilar i världen, själv kör jag inte Toýota.
detta stämmer inte helt, läser du forum runt om i världen så häktas idag Canon objektiv på Sony, Nikon kameror för upplösningen skull