Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 5D Mk II vs Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)
avslutat medlemskap sa:
5D II är mer en modekamera, för hög upplösning. även en bra familjekamera, med filmning osv. även den är väldigt bra på höga ISO-tal. jag tror D700 är mer för action med sina autofokus-punkter och sin höga hastighet. själv skulle jag satsa på 5D II med 24-70/2.8!

Simon ring mig när du ser alla barnfamiljer i parken som fotar med live view och filmar med 5d ;)
 
Jag har haft bägge kamerorna o tycker att Nikon är mer välbyggd med nackdelen att den är betydligt tyngre. Nikons 24-70 upplevde jag som något vassare än canons dito men om man kollar mtf så ska canons vara något vassare.Min D700 exponerade i dom flesta fall för rikligt ca 0,5steg för mycket. Kommer du från Nikon ledet så är det kanske bäst att fortsätta för allt är bakvänt o för mig som har allt i ryggraden så hade jag svårt att vänja mig vid Nikon o sålde den efter 3 månader. Den stora fördelen med canon är upplösningen för du kommer kunna beskära bilderna kraftigt o behöver kanske inte använda flera objektiv utan kommer rätt långt med 24-70.
Oavsett bägge kamerorna är riktigt bra o behöver du inte upplösningen/filmfunktion välj viken du tycker känns bäst.
 
Simon ring mig när du ser alla barnfamiljer i parken som fotar med live view och filmar med 5d ;)
som jag sa idag så är det en utmärkt kamera för familjefotografi. bara för att inte den kommer slå stort på marknaden för hobbyfotografer(för att den är för dyr) så kan det fortfarande vara en utmärkt kamera till det, om man vill ha fullformat, stora bildfiler, filmning, fina färger, 5/fbs osv? det är väl en jättebra kamera för familjen då?
men undantag finns det, när en viss person köper den för att ta simpla bilder som skulle gå lika bra med en kompakt?!
 
avslutat medlemskap sa:
men undantag finns det, när en viss person köper den för att ta simpla bilder som skulle gå lika bra med en kompakt?!
De flesta bilder går att ta med en kompakt. Det spelar ingen roll om man är proffs eller en "undantag".
 
Eftersom det är 300 andra saker som gör bilden kan man, i valet mellan 2 likvärdiga kameror, även lägga till kamerautseendet i denna diskussionen.

Med tegelstenen Nikon, som ger respekt, kan man ta 10% mer betalt av kunderna som sett kameran.

Å andra sidan kan man planka in på många event med Canons vita telebobjektiv.

www.ramonabach.com
 
Nikon D700 Vs Canon 5D Mark II

Gissar på att vi har några trogna nikon andvändare här lika så gissar jag på ett gäng canon andvändare.

Så vem vinner kampen om fullsensor under 26000kr

Nikon D700 Eller Canon Eos 5D Mark II
 
Expressen eller Aftonbladet....

Du kan ju läsa senaste numret av Proffsfoto så finns det lite information om dessa. Dock är själva testen mellan A900, 5D MkII och D3x men där nämns även D3 med samma sensor som D700
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.