Annons

Canon eos 50d eller Nikon d90?

Produkter
(logga in för att koppla)

NiPiX

Ny medlem
Sitter i valet och kvalet mellan Canon 50d och Nikon d90.

Är det någon som kan fördelar respektive nackdelar med dessa kameror?

I grunden är jag för Canon men har hört om visst brus i 50d men inget om det när det gäller Nikon

Hur är det med displayen har Nikon en lika bra som Canon?

Jag fotar inte mycket action så bilder/sek spelar ingen större roll för mig, inte heller filmmöjligheter.

Hjälp mig gärna.

/Jocke
 
När det gäller brus är det nog inte nån himmelsvid skillnad.

Titta på t ex www.cyberphoto.se och jämför utbudet av objektiv -- kanske saknas något du gärna vill ha hos det ena märket. (Själv valde jag för några år sedan på samma sätt som du, men köpte Canon mycket pga 100-400.)

Men viktigast är nog att du går till en bra butik och tittar och känner på kamerorna. Ta den du gillar bäst.
 
Ingen av kamerorna står ut, de är rätt likvärdiga skulle jag tro. Systemen är också rätt lika men Canon har nog ett något större utbud. I övrigt gäller nog, som alltid, kläm-och-tryck som metod.

Du kan inte göra ett dåligt val, det är väl bra?

Per.

PS. Skärmen har samma spes på bägge, så de är nog rätt lika. Skärmen på min D90 är otroligt bra! DS
 
Ingen av kamerorna står ut, de är rätt likvärdiga skulle jag tro. Systemen är också rätt lika men Canon har nog ett något större utbud. I övrigt gäller nog, som alltid, kläm-och-tryck som metod.

Du kan inte göra ett dåligt val, det är väl bra?

Per.

PS. Skärmen har samma spes på bägge, så de är nog rätt lika. Skärmen på min D90 är otroligt bra! DS

Hej ! Håller med Per här ! Prova båda och köp den som för dig känns bäst ! Stod själv i valet och kvalet mellan dessa två,Canon hade väl några fler fördelar som tätning och snabbare seriebildstagning men Nikon-modellen kändes för mig bättre i "greppet" så valet föll på den! MVH !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.