pellepiano
Aktiv medlem
Batterier kostar 199:- på Kaffebrus ....
http://www.kaffebrus.com/lp-e5-for-eos-450d-och-1000d-758.html
http://www.kaffebrus.com/lp-e5-for-eos-450d-och-1000d-758.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var bara en dag och de öppnade 7 på morgonen. Jag var där men vände när jag såg tusentals människor i kö. Denna veckan tog de 6499:-
Sen är jag fortfarande osäker på om det var en bra deal det där med väska, kamera och minneskort. Kanske är bättre att hitta en billig väska på typ claesohlsson?
Hmm...
Jag tycker inte att du ska bortse från ljudet om det är så att det är en detalj som du skulle kunna störa dig på. Om det inte spelar någon roll hur den låter, då tycker jag med att du ska slå till. Kameran är bra!
Innan jag köpte min 450D i april hade jag läst kilometervis med recensioner, och har fortsatt läsa det mesta som sagts om kameran även efter köpet. Har *aldrig* sett något/någon som nämnt något om ljudet. Ja, förutom du nu då...
Jag ska nog beställa den imorgon enligt prisförslaget jag skrivit om ovan. Ska bara lyckas övertala min far, som hela tiden velat hjälpa mig med kameraköpet och letat sidor och priser m.m., att det är en bra affär. För jag orkar inte hålla på och skicka efter från andra länder eftersom det inte verkar skilja några astronomiska summor.
Visserligen kommer jag ju beställa den ändå inom ett par dagar (paketpriset gällde 12 dagar från att jag fick mailet från kameraexperten.se) för det är ändå jag som ska stå för kalaset... men iallafall
Sen återstår bara att lära sig använda den ordentligt Jag vet inte vart jag ska börja! Har bara fotat mest med kompaktkamera och den gamla analoga canon-kameran jag skrev om förut angående objektiven, och tagit en väldigt grundläggande fotokurs som individuellt val på gymnasiet.
Vill ju använda den flitigt för att det ska vara värt besväret och pengarna =)
Välkommen till en ny värld! Var beredd att skruva endel i PS bara, SLR:er kräver det mer eller mindre... Jag var oförberedd på det för 6 månader sen, men är mer än nöjd med min 450 idag.
Faktum är att det inte behöver bli så mycket PS om man undviker RAW format. Picture style är faktiskt inte så dumt. Funkar väldigt bra på 450 även om man behöver leka lite med inställningarna för att lära sig utnyttja dem bra.
Men visst bilder som man vill få riktigt bra då behövs PS men faktum är att med Picture style så kan man slippa efterbearbeta många bilder. För ren dokumentation duger det bra och möjligheter finns ändå att köra PS efteråt.
Men jag måste även erkänna att jag i fredags köpte ett 8Gb kort för att kunna köra mer RAW...
Allt beror på ambitionsnivån och intresset att sitta vid datorn. Jag kommer att till vardags fortsätta med Picture style och jpg men när jag är ute efter att skapa då blir det RAW.