** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Canon EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är en bra kamera - och visst kan den ge dig bra bilder även om du inte är så erfaren. Det samma gäller dock det flesta andra instegsmodeller också. Att köpa en begagnad kamera kan vara en bra idé och hellre lägga pengarna på bättre optik eller helt enkelt sänka kostnaden..

Hursomhelst. 450D är en bra kamera, dock som hela 350D, 400D, 1000D och 450D serien så är de rätt små - testa om de känns bekväma innan du bestämmer dig. En del gillar storleken och andra har svårt för den (oftast män med lite större händer).

Har man stora händer så funkar inte alltid 350D och 400D. 450D och 1000D är ett par millimeter större och dessa millimetrar kan ha stor betydelse.

450D funkar bra som nybörjarkamera och den räcker även till många erfarna amatörer. Ett bra köp hel enkelt.

Jag tror inte du kommer att ångra dig om du köper en men se till att du känner på den innan köp så att du känner att den känns rätt i dina händer.

450D och 1000D är ett par millimeter större och dessa millimetrar kan ha stor betydelse.
Va? 1000D är väl ännu mindre än 450D? Tyckte jag åtminstone, när jag höll i en.

Om man upplever kameror som 400D som för små, vilket är lätt hänt, kan man förbättra läget en del genom att hänga ett batterigrepp under dem. Blir mer rejäla att hålla i då.

Va? 1000D är väl ännu mindre än 450D? Tyckte jag åtminstone, när jag höll i en.

Om man upplever kameror som 400D som för små, vilket är lätt hänt, kan man förbättra läget en del genom att hänga ett batterigrepp under dem. Blir mer rejäla att hålla i då.

1000D är lika stor som 450D och dom är större än 400d och 350d, även anlednigen till varför det är samma batterigrepp till båda. Batterigrepp gör mycke, ett måste om man har lite större händer, detta gäller även 40D eftersom man sällan får plats med lillfingret utan batterigrepp vilket jag finner väldigt obekvämt.

Ja, du har rätt. Det skiljer lite på formgivningen på 450D och 1000D, vilket lurade mina händer till att tycka att 1000D var mindre. Men bottenplattan är densamma, så de kan säkert ha samma grepp.

En annan anledning till batterigreppet på 40D är att det tar helt bort den effekten att knapparna i kamerans botten, under displayen, kan tryckas in av misstag. Batterigreppet bär av, så med det på händer detta aldrig. Annars är det något det gnälls på i flera tester.

450D har gummigrepp för både tumme o hand. 400D har nån mindre extra platta för tummen (gummi?) och 1000D är slät helt o hållet vad jag sett. För min del sitter 450D som en smäck i handen, men som sagt, det finns ganska många som har febless för stora kameror.

Jag skulle aldrig sätta på ett batterigrepp, då kunde jag lika gärna köpt en större pjäs som 40D. Några extra hekto bara i kameran. Men bra bilder tar dom båda två.

Annars är 450D ett utmärkt val som även en hyffsat intresserad amatör kan utvecklas länge med. Ser det mesta i recensionerna ut som grekiska så kan du gå på 1000D eller 400D och spara en liten peng.

Hade jag köpt kamera idag skulle det nog blivit en Nikon D90. För displayens skull samt filmning. Bildkvaliten är på samma höga nivå som i 450D.

Senast ändrad:
1000D är mindre än 450D. Och det är 400D också.

400D 127x94x65
450D 129x98x65
1000D 126x98x65

Ja det stämmer 1000D är 2mm mindre än 450D på bredden, och det antagligen bara för att 1000D har slät gummi på handtaget och 450D har räfflad. Håller i båda kamerorna nu och har mätt och vet inte vart dom har dragit av dom där två millimetrarna på 1000D för det går varken mäta eller se att den är mindre.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar