aprikos
Medlem
Jag planerar att köpa en Canon 400D och har funnit ett kit på Cyberphoto nu:
Canon EOS 400D + EF-S 18-55/3,5-5,6
inkl värdepaket:
Sigma 70-300/4-5,6 DG APO Super II
+ 2st Soligor UV 58mm
+ microfiberduk
+ 2GB TekQ Ultra-minne
+ väska Soligor Modell 109
Pris: 11.695kr
Är detta bra tillbehör? Har inte bra koll på objektiv, men vet att jag vill ha ett macro.
Ska jag inte ta detta då och köpa ett macro istället? Det kan ju vara väldigt bra med ett tele med... Men nu läser jag på Cyberphoto att det är som ett "fuskmacro" på detta men då heter det Sigma 70-300/4-5,6 DG APO zoom macro, men hittar inte detta Super II så jag antar att det är samma?=S
Är det väldigt bra att ha dessa UV filter eller klarar man sig helt utan?
Detta märket på minneskort har jag aldrig hört talas om, men någon som vet att de är bra? Vad behöver man för hastighet egentligen? Dessa var ca 12mb/s men hur påverkas detta?
Tror ni det bättre att köpa tillbehör för sig istället?
hoppas någon kan hjälpa mig tack på förhand!
Canon EOS 400D + EF-S 18-55/3,5-5,6
inkl värdepaket:
Sigma 70-300/4-5,6 DG APO Super II
+ 2st Soligor UV 58mm
+ microfiberduk
+ 2GB TekQ Ultra-minne
+ väska Soligor Modell 109
Pris: 11.695kr
Är detta bra tillbehör? Har inte bra koll på objektiv, men vet att jag vill ha ett macro.
Ska jag inte ta detta då och köpa ett macro istället? Det kan ju vara väldigt bra med ett tele med... Men nu läser jag på Cyberphoto att det är som ett "fuskmacro" på detta men då heter det Sigma 70-300/4-5,6 DG APO zoom macro, men hittar inte detta Super II så jag antar att det är samma?=S
Är det väldigt bra att ha dessa UV filter eller klarar man sig helt utan?
Detta märket på minneskort har jag aldrig hört talas om, men någon som vet att de är bra? Vad behöver man för hastighet egentligen? Dessa var ca 12mb/s men hur påverkas detta?
Tror ni det bättre att köpa tillbehör för sig istället?
hoppas någon kan hjälpa mig tack på förhand!