Annons

Canon EOS 400D, Tillbehör/Kit?

Produkter
(logga in för att koppla)

aprikos

Medlem
Jag planerar att köpa en Canon 400D och har funnit ett kit på Cyberphoto nu:

Canon EOS 400D + EF-S 18-55/3,5-5,6
inkl värdepaket:
Sigma 70-300/4-5,6 DG APO Super II
+ 2st Soligor UV 58mm
+ microfiberduk
+ 2GB TekQ Ultra-minne
+ väska Soligor Modell 109

Pris: 11.695kr

Är detta bra tillbehör? Har inte bra koll på objektiv, men vet att jag vill ha ett macro.
Ska jag inte ta detta då och köpa ett macro istället? Det kan ju vara väldigt bra med ett tele med... Men nu läser jag på Cyberphoto att det är som ett "fuskmacro" på detta men då heter det Sigma 70-300/4-5,6 DG APO zoom macro, men hittar inte detta Super II så jag antar att det är samma?=S
Är det väldigt bra att ha dessa UV filter eller klarar man sig helt utan?
Detta märket på minneskort har jag aldrig hört talas om, men någon som vet att de är bra? Vad behöver man för hastighet egentligen? Dessa var ca 12mb/s men hur påverkas detta?

Tror ni det bättre att köpa tillbehör för sig istället?

hoppas någon kan hjälpa mig tack på förhand!
 
Provade att googla lite på minnet. Jag kännde inte igen märket heller. Hittade den här tråden som kanske kan vara intressant. Den handlar om precis din fråga.

Länk

Hoppas att det hjälper något.

Vill du läsa in dig mer på kameran så har du alltid fotosidans recenssioner och även t.ex. dpreview.
 
Tack så mycket ska kolla in det=)
Recensionerna har jag läst och de hjälpte mig endel känner att jag har bra koll på det iaf sen är det tillbehören som är krångligare =P Finns så himla mycket att välja på!
 
Svarar här också.

Jag köpte det paketet och är nöjd. Minnet skall du nog inte oroa dig för.
Läs om dem på länken http://www.tekq.com
2gig är bra att ha det lovar jag dig.
Uv filtren är mera som linsskyddd, bättre att repa linsskuddet för några hundringar än objektivet för flera tusen.
Objektivet Sigma 70-300/4-5,6 DG APO Super II är helt ok för sin prisklass. Kollade manualen på sigmat och det verkar vara samma.
 
Okej ja folk blev ju lite sura men vet inte riktigt hur det går till här på forumen! Okej och 12mb/s räcker? är det när man för över bilderna till datorn detta gäller? Joo det är sant så det borde vara smart att ha något sådant. Läste recensioner om det objektivet Sigma 70-300.. och alla sa att AF var dåligt, har du märkt av det?
Det låter bra =)
 
Enligt Cyberfoto så är det ett bra minne. De skriver.

"Väldigt snabbt och prisvärt CF-minne! 80x motsvarar ca 12MB/s i överföringshastighet vilket ingen systemkamera idag (2006) kan matcha.

Fem års garanti!"

Ang Sigmat och dess svagheter så stämmer det väl till stor del men AF är inte så kass tycker jag iaf, funkar hyfsat för denn relativt billiga peng man lägger ut för det objektivet. IS skulle jag föredra men då kostar ett Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM. 6000.
 
Jo det har jag läst men jag har sett att det finns 20mb/s.. Men 12 kanske räcker ändå.
Men sett i något forum att många tyckte 10mb/s var alldeles för långsamt!

Men du tycker inte det blir något problem då? Ska man fota saker som rör sig kan det kanske vara irriterande men vet inte än om det är något jag kommer syssla mycket med.
Helst hade man väl lagt de extra tusen för att köpa ett man är helt nöjd med, men det är ju inte så lätt att göra nu i alla fall när inte pengarna finns =P

Så.. hmm.. det är svårt att bestämma !

Kanske ska ringa cyberphoto och höra så kan jag testa om de har så bra service som alla säger? =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.