Drar upp denna tråden.
Jag har haft mitt ef 70-300 4-5.6 IS USM i runt en vecka. Första gången jag använde det så verkade allt fungera tills jag tryckte av, då "spårade bildstabilisatorn ur", alltså efter exponeringen flyttades bilden i sidled och man hörde att den stannade snabbt. Kameran hängde sig. Efter fler försök med samma historia så lyckades kameran hänga sig innan ens slutaren han stänga sig.
Dagen efter provade jag med laddat batteri för det gamla var 2/4 på min 400D. Då med nytt batteri fungerade det som det skulle och bildstabilisatorn är verkligen toppen, hur bra som helst. Ett 70-200 skulle aldrig kunna ersätta det kännde jag direkt för det är inte så stor skillnad på ett bländarsteg.
Objektivet fungerade bra, lite oskarpt i 300, ska se om den har samma problem som vid lansering när jag kommer hem.
Men när jag skulle använda det igår så började problemet igen fast denna gång utan IS. Bytte batteri och felet försvann inte.
När det är problem så fungerar mina andra objektiv bra.
Någon som har haft liknande fel? Lite synd att det inte är säkert det kan visa sig hos testare bara. Bättre att det inte fungerar eller fungerar på riktigt.
Men då jag använde objektivet så vet jag inte om jag känner mig så nöjd ändå, vet inte varför. Så jag skulle nog vilja spara till ett vitt 70-200 IS, men jag får se vad canon säger när jag ringer.