Annons

Canon EF 70-200/4,0 L USM vs Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

mxlinus

Medlem
som rubiken lyder vilken av dom ska jag välja till min 450d? ska jag köpa Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS nu eller ska jag vänta till jag har lite mer pengar och köpa Canon EF 70-200/4,0 L USM? men jag vet inte om jag blir nöjd med 55-250.
 
Enkelt att svara på. 70-200L ger ett fantastiskt mkt bättre resultat än 55-250, mer 3-d och mer pling i bilderna, den har ju flourit bland linserna. Å andra sidan är 55-250 otroligt bra mtp sitt pris och storlek och har dessutom en väldigt effektiv bildstabilisering, som brukar vara kruxet med att få skarpa bilder med tele. Äpplen och päron alltså, låt din ekonomi styra, men även om du har råd med L-optiken, kan bildstabiliseringen vara att föredra i många situationer, beroende på vad du fotar.
 
okej, kommer nog foto mest motocross och fotboll kanske även lite hockey. men just nu lutar det åt 70-200:an men skulle vilja ha is men har inte råd att köpa "storebrosan" till 70-200:an som har is.
 
Om det är MX du ska köra så alla gånger 70-200, dock skulle jag fundera en extra gång om du verkligen vill köra 4,0 den dagen du ska fota Hockey?
 
70-200 f/4L USM är riktigt bra motorsportobjketiv och förutom rent bildmässiga fördelar så har den den mycket stora fördelen av att vara IF så att den inte fyller din kamera med skiten ifrån crossbanan... En annan fördel är den snabba och fina af-motorn. Finns inget mer prisvärt motorsportobjektiv. IS till motorsport känns mycket mindre viktigt än snabb af och dammtålighet.
 
70-200 f/4L USM är riktigt bra motorsportobjketiv och förutom rent bildmässiga fördelar så har den den mycket stora fördelen av att vara IF så att den inte fyller din kamera med skiten ifrån crossbanan... En annan fördel är den snabba och fina af-motorn. Finns inget mer prisvärt motorsportobjektiv. IS till motorsport känns mycket mindre viktigt än snabb af och dammtålighet.

ja det känns så. man använder ju rätt så kort slutartider, så is är inte jätte viktigt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.