Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
- Trådstartare agge28
- Start datum
Mattias Lundkvist
Aktiv medlem
Hej Agneta!
Mitt paket vägde 2,9 kg och var värt 854 euro.
För det betalade jag en frakt (Pick up service) på 20 euro.
mvh Mattias
Mitt paket vägde 2,9 kg och var värt 854 euro.
För det betalade jag en frakt (Pick up service) på 20 euro.
mvh Mattias
Håkan Larsson
Aktiv medlem
[Ralph Lindberg skrev:På läge 1 reducerar den vibrationer/skakningar både vertikalt o
Tack för hjälpen.
Tack för hjälpen.
Highweiss
Aktiv medlem
Re: Imponerande bilder
Ha' du gått och blivit pryl-kåt!?... ;-)
AlfaGTV skrev:
Oj, vilka bilder ni har tagit med 100-400 optiken!
Jag är ruskigt imponerad och blev plötsligt överöst av ett väldigt ha-begär!
Ha' du gått och blivit pryl-kåt!?... ;-)
AlfaGTV
Aktiv medlem
Det är ett konstant läge...
Om än med viss reservation för masshysteri och religionspsykoser som annars verka smitta våldsamt. Speciellt när vissa japanska tillverkare släpper nya kameramodeller
Inte heller medför detta att jag kommer att sälja mina äldre objektiv till underpris för att finansiera ett inköp av en marginellt bättre produkt. För det vore inte rättvist mot andra innehavare av samma produkter.
MVH /Micke
Om än med viss reservation för masshysteri och religionspsykoser som annars verka smitta våldsamt. Speciellt när vissa japanska tillverkare släpper nya kameramodeller
Inte heller medför detta att jag kommer att sälja mina äldre objektiv till underpris för att finansiera ett inköp av en marginellt bättre produkt. För det vore inte rättvist mot andra innehavare av samma produkter.
MVH /Micke
AlfaGTV
Aktiv medlem
agge28 skrev:
Hur mkt förstorar detta objektiv, om närgränsen är 1,8 m.
Jag är 1,8 m från objektet och har full zoom 400 inställt. Hur mkt fyller det upp i sökaren?
Agneta
Det förstorar inte så mycket, 0.20 om man får tro Canon. Men det är inte illa, det ligger i linje med de flesta välkonstruerade objektiv.
MHV /Micke
The Champ
Aktiv medlem
Har haft mitt 100-400 i ca 6 månader och är mycket nöjd också jag .Kör det även tillsammans med en närbildslins med mycket bra resultat.
Tyvärr har jag nu fått problem med att kameran (10D) säger error 01 vilket säger gör rent kontakterna så jag måste skicka på garantiservice .Annars som sagt ett topp optik
Tyvärr har jag nu fått problem med att kameran (10D) säger error 01 vilket säger gör rent kontakterna så jag måste skicka på garantiservice .Annars som sagt ett topp optik
Karlsson
Aktiv medlem
Du har inte provat att rengöra kontaktytorna själv?The Champ skrev:
Har haft mitt 100-400 i ca 6 månader och är mycket nöjd också jag .Kör det även tillsammans med en närbildslins med mycket bra resultat.
The Champ
Aktiv medlem
Karlsson skrev:
Du har inte provat att rengöra kontaktytorna själv?
Jodå med fin trasa eller T sprit eller fin borste men ingen skillnad .Får dessutom inga felmeddelande på mina andra optik så det måste sitta i optoken
Selle
Aktiv medlem
woofes skrev:
Hur är skärpan ihop med en 1.4x extender? Hur är det med en 2x?
Med 1,4 så är skärpan inte riktigt lika bra som den är på 5,6 i 400 utan extender, men den är heller inte dålig. Nedbländat till 11 så är den super. Sen går det ju att tejpa extendern så att AF:en fungerar, om ljuset är bra.
På min Eos 3 funkar F8 kanonbra.
2* extendern är inte att rekomendera. Sökaren blir väldigt mörk så det är svårt att se skärpan.
MVH Tobias
Canoly [ E.F.S.]
Aktiv medlem
woofes skrev:
Finns det någon som har en bild på hur det ser ut monterat på ett kamerahus? I kortaste och längsta läget, samt även med extender om någon har det? Hur är skärpan ihop med en 1.4x extender? Hur är det med en 2x?
Kortaste läget 35 cm inkl. motljusskydd
Bilagor
Canoly [ E.F.S.]
Aktiv medlem
woofes skrev:
Finns det någon som har en bild på hur det ser ut monterat på ett kamerahus? I kortaste och längsta läget, samt även med extender om någon har det? Hur är skärpan ihop med en 1.4x extender? Hur är det med en 2x?
Långa läget 43 cm inkl. motljusskydd
Bilagor
dagr
Aktiv medlem
agge28 skrev:
Daniel, jag glömde att säga att din bild var väldigt fin.
Tack! Kims bild hade helt otrolig skärpa. Nu när jag skulle jämföra med den jag tog på fasanen så såg jag att detaljlänken jag skrev in var felaktigt. Här är den korrekta:
http://www.gronjord.com/daniel/pictures/tmp/fs/img_0998-crop.jpg
För att återgå till ämnet så måste jag erkänna att jag har beställt ett 70-300/4,5-5,6 DO IS USM som komplement till 100-400an då den senare är såpass tung och skrymmande att ha med på mer avkopplande resor. 70-300 tillsammans med nya 17-85 eller 17-40 borde bli perfekt för resor med lätt packning.
G-SWEDE
Ny medlem
Kim en fantastisk bild. men också en fantastisk bildfil över 18 Mb!?!
Går det att lättfattligt att förklara hur det går att få en så stor bildfil?
med min Canon powershot 4M pixlar får jag bildfiler på en 1/10 (tiondel) alltså ca 1.8 Mb!?
i största upplösningen.
Tacksam om någon kan skingra dimman något...
Rolf.
Går det att lättfattligt att förklara hur det går att få en så stor bildfil?
med min Canon powershot 4M pixlar får jag bildfiler på en 1/10 (tiondel) alltså ca 1.8 Mb!?
i största upplösningen.
Tacksam om någon kan skingra dimman något...
Rolf.