Annons

Canon 6D

Produkter
(logga in för att koppla)
Äntligen har jag fått hem min 6D! Har lekt lite med den, kommer att testa mer under helgen och här kommer fördelar med 6D jämför med 5D Mark II:

+ AutoISO, kan styra slutartid typ minst 1/125
+ HDR (7 exponeringar) mot 3 exponeringar på 5D Mark II
+ Autofokus hittar bra i mörkret, har inte testat så mycket med den ännu men det ser riktigt bra ut..
+ Äntligen tillbaka vattenpass som jag har saknat från min 7D som inte finns i 5D Mark II
+ Äntligen tillbaka vrid knapp för film/foto läge som 7D har som inte finns i 5D Mark II
+ GPS / WiFi.. Testade snabbt med mobilen, funkade väldigt bra! Ska testa mer ordentligt sen.
+ Multiexponering direkt i kameran, det kan bli kul att leka med den och få annorlunda bilder. Man kan dessutom välja en bild som finns i minneskortet och därefter ta en bild till för att bli multiexponering, man behöver inte ta ta bilder direkt för att använda den funktion.
+ HDR direkt i kameran (fast funkar bara i JPG läge)

Saknar ingenting från 5D Mark II som inte finns i 6D. Jag ser det som en väldigt bra uppdatering från 5D Mark II till 6D.

Det kanske kommer fler när jag har lekt mer med den under helgen.. Hittills är jag mycket nöjd med kameran! Längtar bara till RAW stöd släpps! Nu får jag fota båda RAW och JPG så länge..

ISO vill jag inte tala om ännu förrän RAW stöd kommer men det ser mycket bra ut hittills! Kameran är helt klart över förväntan för min del! Dessutom väldigt bra pris!
 
Äntligen har jag fått hem min 6D! Har lekt lite med den, kommer att testa mer under helgen och här kommer fördelar med 6D jämför med 5D Mark II:

+ AutoISO, kan styra slutartid typ minst 1/125
+ HDR (7 exponeringar) mot 3 exponeringar på 5D Mark II
+ Autofokus hittar bra i mörkret, har inte testat så mycket med den ännu men det ser riktigt bra ut..
+ Äntligen tillbaka vattenpass som jag har saknat från min 7D som inte finns i 5D Mark II
+ Äntligen tillbaka vrid knapp för film/foto läge som 7D har som inte finns i 5D Mark II
+ GPS / WiFi.. Testade snabbt med mobilen, funkade väldigt bra! Ska testa mer ordentligt sen.
+ Multiexponering direkt i kameran, det kan bli kul att leka med den och få annorlunda bilder. Man kan dessutom välja en bild som finns i minneskortet och därefter ta en bild till för att bli multiexponering, man behöver inte ta ta bilder direkt för att använda den funktion.
+ HDR direkt i kameran (fast funkar bara i JPG läge)

Saknar ingenting från 5D Mark II som inte finns i 6D. Jag ser det som en väldigt bra uppdatering från 5D Mark II till 6D.

Det kanske kommer fler när jag har lekt mer med den under helgen.. Hittills är jag mycket nöjd med kameran! Längtar bara till RAW stöd släpps! Nu får jag fota båda RAW och JPG så länge..

ISO vill jag inte tala om ännu förrän RAW stöd kommer men det ser mycket bra ut hittills! Kameran är helt klart över förväntan för min del! Dessutom väldigt bra pris!

Härlig läsning! Hoppas att jag får min nästa vecka.

Din beskrivning gör att det kliar värre än tidigare. :)
 
Det kanske kommer fler när jag har lekt mer med den under helgen.. Hittills är jag mycket nöjd med kameran! Längtar bara till RAW stöd släpps! Nu får jag fota båda RAW och JPG så länge..

Digital Photo Professional är faktiskt inte ett så hemskt program. Det har dessutom automatisk korrigering av vinjettering, distorsion och kromatisk aberration för de flesta EF- (och EF-S)-objektiv.
 
Digital Photo Professional är faktiskt inte ett så hemskt program. Det har dessutom automatisk korrigering av vinjettering, distorsion och kromatisk aberration för de flesta EF- (och EF-S)-objektiv.
Tillsammans med DPP++ där man kan ändra varje färg blir det dessutom trevligt.

Kameran finns för runt 15500 där jag bor, men det känns ändå som det skulle bli billigare ifall jag köper kameran svenskt via mitt företag.
 
Äntligen har jag fått hem min 6D! Har lekt lite med den, kommer att testa mer under helgen och här kommer fördelar med 6D jämför med 5D Mark II:

+ AutoISO, kan styra slutartid typ minst 1/125
+ HDR (7 exponeringar) mot 3 exponeringar på 5D Mark II
+ Autofokus hittar bra i mörkret, har inte testat så mycket med den ännu men det ser riktigt bra ut..
+ Äntligen tillbaka vattenpass som jag har saknat från min 7D som inte finns i 5D Mark II
+ Äntligen tillbaka vrid knapp för film/foto läge som 7D har som inte finns i 5D Mark II
+ GPS / WiFi.. Testade snabbt med mobilen, funkade väldigt bra! Ska testa mer ordentligt sen.
+ Multiexponering direkt i kameran, det kan bli kul att leka med den och få annorlunda bilder. Man kan dessutom välja en bild som finns i minneskortet och därefter ta en bild till för att bli multiexponering, man behöver inte ta ta bilder direkt för att använda den funktion.
+ HDR direkt i kameran (fast funkar bara i JPG läge)

Saknar ingenting från 5D Mark II som inte finns i 6D. Jag ser det som en väldigt bra uppdatering från 5D Mark II till 6D.

Det kanske kommer fler när jag har lekt mer med den under helgen.. Hittills är jag mycket nöjd med kameran! Längtar bara till RAW stöd släpps! Nu får jag fota båda RAW och JPG så länge..

ISO vill jag inte tala om ännu förrän RAW stöd kommer men det ser mycket bra ut hittills! Kameran är helt klart över förväntan för min del! Dessutom väldigt bra pris!

Tackar för infon, nu råkade jag visst fingra på köp knappen på cyberphoto... som det kan gå. Hoppas de får in den innan jul :)
 
Fick min 6D idag. Testat lite och så här långt kan jag säga att kameran motsvarar alla mina förväntningar.

Väldigt bra på höga ISO exempelvis (åtminstone om man frågar mig :))
 
Jag var på CDONmässan idag, där stod Canon med en monter... att det satt ett 800/5.6 på en 6D var som ren tortyr, Vill ha nu!
 
Testade kameran i butik. Tyckte den var lika snabb som min 5D och den 5DIII som fanns bredvid. Förmodligen 24-105/4L som var flaskhalsen. De nio fokuspunkterna var lika lätt att välja mellan som på min 5D och var väldigt snarlika.
 
Testade kameran i butik. Tyckte den var lika snabb som min 5D och den 5DIII som fanns bredvid. Förmodligen 24-105/4L som var flaskhalsen. De nio fokuspunkterna var lika lätt att välja mellan som på min 5D och var väldigt snarlika.

Du bör nog ut och fota flygande fåglar för att kunna avgöra om det är en ordentlig skillnad. 24-105 är inte flaskhalsen.
Det är stor skillnad att köra följande fokus på en 5DMKII och 5DMKIII eller gamla bettan 1DMKIIN.
De sista 2 var alltid snabbare. Att sätta fokus på statiska motiv finns det ingen större skillnad.
Eventuellt finns det en skillnad i exakthet. Upplever 5DMKIII som mer exakt.
Detta syns mest förstås på min 85/1,2. tycker jag har lite mer precision på 5DMKIII.
 
Stått i kö hos Rajala i Malmö nu i flera veckor och Japan photo har inte heller fått in några :-(
Var finns dom?

Japan kunde inte få wifi att funka och sa att andra också hade problem. Och canon hade ingen förklaring.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.