Rommel
Avslutat medlemskap
Hos 5DIII kan man ändra exponeringskompensationen - men ingen ändring inträffar vid exponeringen.
.
Hur gör du detta? Det kan liksom inte jag göra.
/stefan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hos 5DIII kan man ändra exponeringskompensationen - men ingen ändring inträffar vid exponeringen.
.
Hämtade min 6D igår men kunde inte öppna bilderna i Photoshop, helt klart ett bakslag. Måste gå via Canons mjukvaror. Hoppas på att Adobe skyndar på med en lösning.
Också www.cyberphoto.se har testbilder i dag och här ser det otroligt bra ut.Nu börjar det dyka upp bilder.
http://www.flickr.com/photos/asuka_xp/8195940062/in/set-72157632039439174/
Fler här:
http://www.flickr.com/photos/fotois
Erik
Också www.cyberphoto.se har testbilder i dag
Likväl något man vetat så något bakslag är det väl ändå inte
Det verkar väl vara så att när kamerorna släpps som Adobe får tillgång till det som de behöver för att ge dem stöd eller nåt. Det är väl fortfarande bara beta version till Nikon D600 till exempel.
OK. Hoppades att Canon och Adobe hade ett proaktivt samarbete när det gäller de ensiffriga kamerorna.
Tyvärr verkar det inte vara så om jag förstått rätt. Man tycker ju att Canon/Nikon tjänar på om stödet finns från release. Nån som är mer insatt får väl rätta mig
Dom vill ju sällan släppa information till almänheten om en ny kamera innan lansering, och om man ger info till extern part, tex Adobe, är ju risken större att nyheten om en kommande kamera läcker ut.
Fast när det gäller Canon så dröjjer det ju ändå flera månader frånatt dom visar upp kameran tills allmänheten får hem kameran. Alltså har dom massa tid på sig att styra upp grejer till Adobe.
Brukar fristående RAW-konverteringsprogrammakare (som t.ex. Adobe) få specifikationer på RAW-formaten från kameratillverkare, eller måste de reverse-engineera formaten?
En gång i tiden förlitade sig "alla" på att Dave Coffin (dcraw) bakåtingenjörade råformat från nya kameror.