Martina Kallin
Medlem
Det är dags för mig att byta upp mig kameramässigt och står nu i valet och kvalet om jag ska välja 70D eller 6D som går att få tag på i hyffsat likvärdigt pris. Det jag gillar med 70D är bland annat den vinklingsbara skärmen, inbyggd blixt och fler bilder per sekund. 6D's största argument är bildkvalitén som ju såklart väger tungt.
Jag fotar i främsta hand sonen (snart 2 år), lite djur och natur och människor (typ fester/"släktkalas") och jag fotar både inomhus och utomhus. Jag ogillar blixt och försöker alltid undvika det så gott det går, men är samtidigt rädd för att dra upp ISO för mycket så jag är lite rädd för att vara utan blixt helt. Har dock en extern blixt för mer planerade fototillfällen.
Har även fotat några bröllop men det är inte på löpande band direkt.
Vilken kamera tror du passar mig bäst?
Jag fotar i främsta hand sonen (snart 2 år), lite djur och natur och människor (typ fester/"släktkalas") och jag fotar både inomhus och utomhus. Jag ogillar blixt och försöker alltid undvika det så gott det går, men är samtidigt rädd för att dra upp ISO för mycket så jag är lite rädd för att vara utan blixt helt. Har dock en extern blixt för mer planerade fototillfällen.
Har även fotat några bröllop men det är inte på löpande band direkt.
Vilken kamera tror du passar mig bäst?