annelito
Aktiv medlem
j0akim skrev:
/.. sen lär det komma en ny modell om ett tag, men vad behöver du på den som inte 5d har?
Precis! Jag tror som du.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
j0akim skrev:
/.. sen lär det komma en ny modell om ett tag, men vad behöver du på den som inte 5d har?
Shogun skrev:
Mikael,
Låter som du helst vill ha en Nikon-kamera! Men lyckligtvis har Canon siktat högre med sin EOS-serie. Själv tycker jag alla vred och knappar sitter på helt rätt plats. Och vad det gäller "Femmans" brist på automatisk sensorrengöring så är det ingen stor sak förutsatt att man då och då borstar rent och i möjligaste mån undviker mindre bländaröppning än F:8.
Fast detta är naturligtvis min helt personliga åsikt!
Shogun
Photocon skrev:
Hoppsan! Alltid lär man sig ngt nytt! Eller är det en skröna? Mindre än f8? Jag körde min 5D ofta på full öppning med ljusstarka objektiv. Märkte aldrig att det medförde mer sensorrengöring. Det viktigaste för att undvika skit på sensorn är väl att iakttaga viss försiktighet när man skiftar optik. Tycker det verkar som de flesta blåser in mer partiklar på sensorn i sin in iver att hålla den ren. Men går det att verifiera detta med "mindre än bländare 8"?
AFE skrev:
Med liten bländaröppning syns ju dammet mycket tydligare p.g.a det ökade skärpedjupet - det har alltså ingen mekanisk orsak
Nicc skrev:
Någon som vet när 5D'n kom ut på marknaden?
Nicc skrev:
Någon som vet när 5D'n kom ut på marknaden?
Stig Gunnarsson skrev:
Det är väldigt enkelt att byta fokuseringsskivan. Det klarar man lätt på mindre än en minut.
Vad tycker ni om: EF 16-35/2.8L USM II ? Är det att rekommendera till en 5D för bra vidvinkelbilder?