MSLink
Aktiv medlem
Nej, den har inte multiexponering, men HDR har den.
Ja just det HDR. Såg nu att den har 3,5 och 7 exponeringar så det är samma som 6d.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min 5D Mark III har multiexponering, hade aldrig köpt den annars.
Var hittar du den? Har tyvärr min på verkstad.
Edit: hittade youtube video. Där ser man. Får ta och testa den en dag.
/Stefan R. Nilsson
Jo, det där visste jag redan. Frågan är väl hur användbar den är i verkliga livet gentemot att som jag fixa alla inställningar först och sedan fjärrutlösa dom. För mig låter den snabbare.
Men klart att någon lär finna behov av detta liksom några som jag har behov av att fota 1/8000s
/Stefan R. Nilsson
Vid all sorts fotografering där du själv inte kan kika i sökaren eller på kamerans skärm och samtidigt behöver se vad som kommer med i bild är denna funktion användbart.
Exempelvis husfotografering från mast eller naturfotografering där du själv måste gömma dig på annars plats. Men visst, för de flesta är nog inte den funktionen någon "deal breaker".
Menar du att den skickar en live feed av bilderna?
/Stefan R. Nilsson
Hann bara med att skumma slutet av tråden. Fanni verkar ha nämnt något appar - Android? Tips på smarta/vettiga Android appar till MK III. Fotograferar en hel del barn och det är lite "dumt" att gömma sig bakom kameran. Har idag kameran ansluten till en bärbar men alla tips på andra lösningar är alltid välkommet.
Igår provade jag en mkiii. För att zooma in fick jag trycka på förstoringsglaset och sen snurra på pekfingerhjulet. Det kändes tungjobbat, måste det vara så eller går det att programmera om?
Igår provade jag en mkiii. För att zooma in fick jag trycka på förstoringsglaset och sen snurra på pekfingerhjulet. Det kändes tungjobbat, måste det vara så eller går det att programmera om?
Nu vill jag veta hur ni som har Mk III upplever att AF-justeringen är från fabrik. Jag skulle behöva nya MkIII av många orsaker, men jag gruvar mig efter allt strul jag haft tidigare med AF när jag köpt nytt. Här och där läser jag att MK III skulle vara justerad inom snävare toleranser från fabrik, stämmer det?
Det var för 6D som dom apparna funkade. Inte 5Dmk3.
Om man kan tänka sig att ha kameran kopplad till en dator så finns det appar både för iPhone och för Android för att styra kameran. Det är ju lite bökigt att behöva ha en dator ansluten, men det är ju bättre än att inte kunna styra kameran via en telefon alls.
Absolut, det har ju funnits länge, men nu var det ju just den specifika funktionen att kunna göra det utan kabel som diskuterades, för tex. mastfoto. Där klår 6D sin storebror.
Absolut, det har ju funnits länge, men nu var det ju just den specifika funktionen att kunna göra det utan kabel som diskuterades, för tex. mastfoto. Där klår 6D sin storebror.