PMD
Aktiv medlem
En kabel på 3 meter lär räcka.....
Det kan nog fungera i en del sammanhang, men ibland är det viktigt att ha snubbelfritt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En kabel på 3 meter lär räcka.....
Det kan nog fungera i en del sammanhang, men ibland är det viktigt att ha snubbelfritt.
Exakt vad hände med priset på 5DIII:an i veckan??
Alla gick upp från 24.500 till 27k??
Är det Canon som tänkt med r*ven nu igen och satt ett lägsta pris?
Är det ens lagligt att sätta konkurrensen ur spel så?
Oj då. Då hade jag tur som köpte en 5D3 med BG-E11 för 25.490 kr i tisdags. Ser att butiken höjt till 26.990 nu.
Det är inte olagligt att höja sina priser. De flesta handlare lägger på en fast procent på inköpspriser, så när Canon höjer priserna så åker ju utpriset upp.
Däremot är det inte tillåtet att direkt diktera utpriserna.
Scandinavian photo va?
Den dealen var rätt nice..
Fler såna tack.. Alt. så kan Media Markt få köra med sin Köp två och få 50% på den billigaste igen..
Problemet är väl att det inte finns någon konkurrens från början...
Jag blir bara så förvånad att Canon går ut och höjer sitt utpris, vilket i slutändan blir att diktera
utpriserna pga av avsaknaden av konkurrensen, när kameran är ett år gammal..
Det känns rätt kontraproduktivt när Canon går lite rackigt...
Tappar man 18% på ett kvartal så brukar det inte hjälpa att höja priserna med 10%...
Och den verkar ju ha en sensationellt ljusstark af. har inte hängt med i canon något vidare senaste åren, men hur förutom lågljuskapaciteten, är af också snabb?Fotokungen i Söder i Stockholm. Jag soppar ändå min film där..
De plockar ur 24-105r ur kit:en och säljer dem separat. Då kan de slänga med batterigreppet för samma peng som kamerahuset kostar löst.
Jag vet inte hur Canon går. Tar gärna del av den typen av uppgifter.
Jag misstänker att de håller uppe priserna på 5D Mark III med hänvisning till att 6D finns för den som vill ha en billigare kamera.
Från introduktionen av 5DIII tills idag har JPY fallit mot SEK från ca 0,09 SEK/JPY till under 0,07 SEK/JPY. 22% prisfall via valutakursen. Det är det som återspeglas i utpriset. Exportaffärer förhandlas i termin. Kanske tyckte Canon att den svenska marknaden nu tål en prishöjning?Exakt vad hände med priset på 5DIII:an i veckan??
Alla gick upp från 24.500 till 27k??
Jag köpte min för 32 samma dag den släpptes men det är ju inte
ofta som saker blir dyrare med tiden??
Är det Canon som tänkt med r*ven nu igen och satt ett lägsta pris?
Är det ens lagligt att sätta konkurrensen ur spel så?
Lite OT...Och den verkar ju ha en sensationellt ljusstark af. har inte hängt med i canon något vidare senaste åren, men hur förutom lågljuskapaciteten, är af också snabb?
Någon som vet om det går att kopiera filer från CF-kortet till SD-kortet i 5D Mark III?
Jag tänkte ha ett Eye-fi-kort i kameran för att skicka till telefon och padda, men vill inte konstant behöva skriva jpg:ar till kortet utan hellre råkonvertera i kameran de bilder jag vill skicka.
Scandinavian photo va?
Den dealen var rätt nice..
Fler såna tack.. Alt. så kan Media Markt få köra med sin Köp två och få 50% på den billigaste igen..
Problemet är väl att det inte finns någon konkurrens från början...
Jag blir bara så förvånad att Canon går ut och höjer sitt utpris, vilket i slutändan blir att diktera
utpriserna pga av avsaknaden av konkurrensen, när kameran är ett år gammal..
Det känns rätt kontraproduktivt när Canon går lite rackigt...
Tappar man 18% på ett kvartal så brukar det inte hjälpa att höja priserna med 10%...
Snabbast möjliga. Lexar Pro 1000X.