Johan82
Aktiv medlem
Har du provat med olika objektiv? Man kan ju inte utesluta ex kontaktfel mellan kameran och objektivet.
Har testat 3 olika objektiv, men tack för tipset
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du provat med olika objektiv? Man kan ju inte utesluta ex kontaktfel mellan kameran och objektivet.
Behåll kameran men byt fotograf eller gå en kurs.
Jag överexponerar alltid min 5DMII runt ett steg, tycker det blir lite mörkt annars. Så det kan nog vara ganska normalt. Det kanske var din gamla kamera som hade fel på mätningen åt andra hållet?
Jag överexponerar alltid min 5DMII runt ett steg, tycker det blir lite mörkt annars. Så det kan nog vara ganska normalt. Det kanske var din gamla kamera som hade fel på mätningen åt andra hållet?
Här talas det om 2 steg - det kan väl inte vara "normalt"
Varför skulle det vara fel på den andra kameran? Den exponerar ju tydligen korrekt.
Till TS, har du den gamla kameran kvar? I så fall borde det ju vara relativt lätt att göra två testbilder som illustrerar problemet och lägg upp här i tråden.
Jag överexponerar alltid min 5DMII runt ett steg,
Det är på datorn du jämfört bilderna?
Men det beror ju så klart på hur man vill ha sina bilder. Om man jämför våra bilder här på fotosidan så är ju mina mer åt det ljusare hållet och dina åt det mörkare.Har jag aldrig behövt göra med min.