ANNONS
Annons

Canon 5200mm/14

Produkter
(logga in för att koppla)
Synd att man inte kan hitta bilder tagna av det :-(
Nån som vet om det finns bilder ute tagna med
Zeiss Apo Sonnar T* 1700 mm F4 lens
 
ökengeten

Synd att man inte kan hitta bilder tagna av det :-(
Nån som vet om det finns bilder ute tagna med
Zeiss Apo Sonnar T* 1700 mm F4 lens

Såvitt jag kommer ihåg så tillverkades det bara ett exemplar. Det var nån arab som ville fota nån obskyr ökenget som hade specialbeställt det. Objektivet utvecklades alltså enkom för denna ökenget.

Det kanske finns några bilder nånstans...
 
Såvitt jag kommer ihåg så tillverkades det bara ett exemplar. Det var nån arab som ville fota nån obskyr ökenget som hade specialbeställt det. Objektivet utvecklades alltså enkom för denna ökenget.

Det kanske finns några bilder nånstans...
Kanske den där araben skulle ges en personlig inbjudan som guldmedlem. Han har iofs säkret råd att betala sitt medlemskap. Tänkte att bilden på den där geten borde kunna bli väldigt berömd just för att ha blivit fotad med ett unikt objektiv, oavsett hur skarp eller oskarp bilden blev.

Kanske skall maila snubben och fråga om han vill byta sin Zeiss 1700 4,0 mot en 18-55 3,5-5,6 IS. Lite pengar emellan vill jag ju ha då 1700 saknar IS. men jag är inte omjölig av mig i affärer så vi skall säkert komma överens.
 
Tackar.

Cool.. ser nästan ut som en satellit, lite star trek design över den, eller kanske snarare star wars.
 
8320 mm med 1,6 crop? Varför inte hänga på Brutus och plåta örnar från 51 kilometers (32 miles) avstånd!!

Någon som har lust att assa??
 
Kul objektiv. Undrar när man har användning för det? Väger 100 kg och har en närgrans på 120m. Inget man bär runt på iaf.
/Lars
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.