Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5 D MkII

Produkter
(logga in för att koppla)

mayro

Aktiv medlem
Hej. Vart går jag med min Canon 5D MkII för få hjälp med att objektivet inte zoomar ok? Det står och slår fram o tillbaks. Men låser liksom inte fast... Och säger väl att kontakten ej är ok mellan objektiv och kamerahus. Men har torkat rent osv och det hjälper inte ändå.. Så tänkte på lördag då jag är i GBG gå till ev butik där dom servar dessa typer av kameror och höra om dom kan hjälpa mig.. Så något tips om vilken butik som kan vara bäst? Vill samtidigt då det var länge sedan jag var inna passa på säga hej till er alla med massor med varma hälsningar inför julen som är på g.. Med varmaste hälsningar till er alla .. Hoppas snart få mitt intresse att vakna igen.. Så laga kameran blir första steget.. :) Tobbe.

Hmm Skrev jag möjligen på fel plats nu?.. Men men. Det får hänga kvar så flyttas väl topicen till rätt av moderator.. Förlåt misstaget..

En sökning på nätet gav följande svar :))

Canon RCC (Göteborg)
Krokslätts Fabriker 16
431 37 Mölndal

Tel nr: 031 720 3480
Öppettider: Mån – Fre 9:00 - 16:00, Tors 9:00 – 18:00

Några butiker som gör service på Canon kameror i Göteborg känner jag tyvärr inte till.

Med ljussvaga objektiv kan det bli så i dåligt ljus utan att det är fel på objektivet. Det är inte detta Du råkat ut för? Vi är inne i den mörkaste årstiden nu.

nejdå Henry .. Det är fel på grejorna.. Objektiv är 24-105 L is usm samt tex ett fast 1,8.. Så knappast problem med detta i dagsljus eller så.. Men tack för tanken.. För en helt ny kameraägare hade ditt tips om ljus kontra objektivets ljusänslighet ju varit mycket bra tips. :)

En sökning på nätet gav följande svar :))
Canon RCC (Göteborg)
Krokslätts Fabriker 16
431 37 Mölndal
Tel nr: 031 720 3480
Öppettider: Mån – Fre 9:00 - 16:00, Tors 9:00 – 18:00
Några butiker som gör service på Canon kameror i Göteborg känner jag tyvärr inte till.

Känner du till denna butik något? Tänkte om du vet om dom jobbar med servicegrejor och gör det med bravur :)
Tack för tips förövrigt.. Butiken är anteknad.. :)

Känner du till denna butik något? Tänkte om du vet om dom jobbar med servicegrejor och gör det med bravur :)
Tack för tips förövrigt.. Butiken är anteknad.. :)

Det är ingen butik, utan ett auktoriserat servicecenter för Canon, så de vet nog vad de jobbar med :)

Canon RCC är Canons eget serviceställe. Absolut top-notch, dom har hjälpt mig med justeringar som t ex Intervision (licensverkstad) gått bet på. Rekommenderas å det varmaste.

Canon RCC är Canons eget serviceställe. Absolut top-notch, dom har hjälpt mig med justeringar som t ex Intervision (licensverkstad) gått bet på. Rekommenderas å det varmaste.

Tackar !.. Då behövs inget mer tips därmed.. Tack ni alla vänliga för inlägg. Säger åt tomten ni varit snälla Mvh Tobbe :)

Nej.. Det såg och tänkte jag inte på.. Förbaskat också.. :-( I så fall blir det åka tidigt i morgon. Och det verkar bli svårare med .. Hmm Attans.. Då blir det omfundera när detta skulle ordnas eller kollas på.. Mellandagarna då ev.. Eller nått.. Tack för påstötningen. Annars hade jag missat det.. Skrec ju upp . Ändå missades tiden.. Hmm Tack igen..

Det kan nog vara bra att ringa dem och kolla när de är där, och framför allt när de har tid. I och med att de hanterar många serviceärenden kan det nog vara en viss väntetid ...

Hej, måste bara fråga om det inte är så att du har autofokusen i Servo läge. :) Vet att det har drabbat en och annan som brukar fota i Single Shot...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar