Annons

Canon 40D fel!

Produkter
(logga in för att koppla)
den övre är min kamera och denn hära bilden är på polarens kamera.....
 

Bilagor

  • törnas-kamera400pix.jpg
    törnas-kamera400pix.jpg
    59.5 KB · Visningar: 766
Du kan ju inte fota med polfilter begriper du väl. Prova att vrida på filtret så ska du få se att hela displayen blir svart;-) Det där är fullt normalt.
 
Makten skrev:
Du kan ju inte fota med polfilter begriper du väl. Prova att vrida på filtret så ska du få se att hela displayen blir svart;-) Det där är fullt normalt.

----------------------------
Det vet jag väll att det är normalt.
men de är inte normalt att ha en svart fläck så där på displayen.
som man ser i bland!
 
1. Upplever jag också på min. Nu när jag slår på den så syns det inte, min känsla är när kameran har varit påslagen länge och du jobbat med den så kommer det.
 
Mörk fläck

Vet inte om det är någon tröst men jag var på Media Markt idag å kollade på deras 15 uppsatta 40D och alla hade samma fläck.
Det som oroar mej mest är att fläcken blir större å större vid kall väderlek (!)
När jag fick kameran för en månad sedan så var jag ute i 5+ och hela vänstersidan (c:a 1/3 lcd,en) var helt oläsbar.

/Håkan
 
Jag har också samma fläck på min 40D, men inte lika tydlig som din.
Men va fan, det spelar ju noll roll.
Mer irriterande är att färger blöder över när man tittar på skärmen, speciellt i övergångar mellan röd/orange med andra färger runt om, lyckligt nog inte på bilderna när man tar in de i datorn.

/Magnus
 
Såna där fläckar brukar uppkomma när man trycker på en display med flytande kristall. Kanske det är så att kamerahuset trycker på displayen just där vid infästningen? I så fall är det ju ett konstruktionsfel, men det går nog inte att göra så mycket åt om det finns hos de flesta exemplar.
 
Re: Mörk fläck

HowCan skrev:
Vet inte om det är någon tröst men jag var på Media Markt idag å kollade på deras 15 uppsatta 40D och alla hade samma fläck.
Det som oroar mej mest är att fläcken blir större å större vid kall väderlek (!)
När jag fick kameran för en månad sedan så var jag ute i 5+ och hela vänstersidan (c:a 1/3 lcd,en) var helt oläsbar.

/Håkan
____________________________
det är just snånt man oroar sig för...
 
Man kanske är lite för petig..

Kameran är ju helt underbar annars.
Var i kontakt med Cyberphoto direkt efter att jag sett det med lcd,n och kunde byta in den mot en ny direkt (känns dock som det inte hade gjort någon skillnad eftersom alla är lika)

Jag har ett annat problem också det är att avtryckaren vägrar att fungera typ 1gång av 50, då hjälper det bara starta om kameran (!) Någon annan som har detta problem?

/Håkan
 
Jag har ingen sådan fläck på LCD-displayen på min EOS 40D.

Det kan möjligen vara så att det är en batch av kameror som har displayen lite för hårt monterad så att det blir ett lätt tryck på den just där fläcken syns.
 
Jag har också upptäckt fläcken i LCD-displayen på min 40D.
Köpte kameran direkt vid Sverigelanseringen
 
frigo88 skrev:


4* efter ett tags seriebildtaging..
och man skjuter av 3bilder i serie elr mer så
låser sig slutaren och spegeln så man missar ögon bilcks fotot...
har hänt 3-5ggr
och har fått en repa på spegln pga. det.

Ja vad säger man, ett litet sammanträffande, hände mig nu precis i dag under grill festen med gubbarna. I början så slog spegeln fast under det tre första bilderna, å nu senare så hänger kameran sig efter första bilden å kommer upp en ruta där det står, ej möjligt att fota, ta i och ut batteriet, ungefär. Riktigt skumt, får lämna in den på en snabb service på måndag. HUr har det gått med din anton?
 
Re: Man kanske är lite för petig..

HowCan skrev:
Kameran är ju helt underbar annars.
Var i kontakt med Cyberphoto direkt efter att jag sett det med lcd,n och kunde byta in den mot en ny direkt (känns dock som det inte hade gjort någon skillnad eftersom alla är lika)

Jag har ett annat problem också det är att avtryckaren vägrar att fungera typ 1gång av 50, då hjälper det bara starta om kameran (!) Någon annan som har detta problem?

/Håkan
_______________________-
en ny kamera?? :O
 
PMD skrev:
Jag har ingen sådan fläck på LCD-displayen på min EOS 40D.

Det kan möjligen vara så att det är en batch av kameror som har displayen lite för hårt monterad så att det blir ett lätt tryck på den just där fläcken syns.
----------------------------
har ku kollat men polariserade solbrillor?
eller fotoat på skärmen med polariserings filter?
 
frigo88 skrev:
----------------------------
har ku kollat men polariserade solbrillor?
eller fotoat på skärmen med polariserings filter?
Varför ska han göra det? Titta på vilken liknande display som helst så får du se att det ser väldigt skumt ut med polfilter eller polariserande glasögon.
 
Jag upptäckte fläcken i vintras. Såg inga sådana problem under hösten.
Möjligt att det framträder tydligast i kyla
 
Var ute och flugfiskade i går och upptäckte att jag också hade samma fenomen men bara när jag hade polariserade glasögon på mig, testade igen i morse när jag var hemma och det syns inte utan glasögon så jag är lung

/Leo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.