Annons

Canon 350 D med alt. optik

Produkter
(logga in för att koppla)

DaJulie

Ny medlem
Funderar på en Canon 350 D men är tveksam om jag ska köpa hela paketet med två zoom-optik + batterigreppet. Vill gärna ha 55-200 optiken men funderar: är det stor skillnad mellan Canons optik vs Sigmas som vissa butiker försöker sälja istället för Canons egna. Är det kanske smartast att bara köpa huset och därefter köpa "egna" zoomar??

jag har enbart köpt Canon objektiv... Dom andra är säkert bra också, men jag kan inte ge dig ett ärligt svar eftersom jag inte har använt andra typer...

Visst det kostar, men jag anser att objektivets kvalite egentligen är viktigare än kameran, ialla fall inte oviktig så att snåla in på objektiven känns fel för mig ialla fall.

Kan varmt rekomendera Canons 70-200../4L

Om du väljer en seriös fotoaffär så ta med dig kameran till dom och prova dina ev objektiv och titta på resultatet hemma eller i affären innan du köper. På ScandinavianPhoto i Mölndal går det utmärkt, vet inte var du bor men dom har ju öppnat en butik i 08 området nu så är du i dom krokarna så besök deras butik.

Lycka till

Vet inte vilket paket du menar men Sigma 18-50/3.5-5.6 och 55-200/4-5.6 har inte fått så goda vitsord här på FS. Sigmas 18-50/2.8 anses däremot riktigt bra.

Om du ska köpa batterigreppet märker du direkt när du provar att hålla i kameran. Batterigreppet är för mig ffa en ergonomisk fråga då dagens batterier räcker väldigt länge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar