INJUREDMOOSE
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Canon 300D vs Nikon D70
För att återknyta till huvudämnet, så verkar Tamrons 70-300 4.5-5.6 LD Macro 1:2 vara ett ossanolikt prisvärt objektiv, har inte testa själv, har en hemma just nu men inget EOS hus.
Kostar väl bara runt 1600:- tror jag.Lär vara rätt så bra komplement till digital hus.
Bara åh maila om nån är sugen på objektivet.
MV hälsn Raffe
sagan skrev:
Jag skulle utan tvekan köpa D70 framför 300D..den har långt bättre inställningsmöjligheter och avsevärt bättre buffert..enda större "missen" är att den saknar vertikalgrepp som tillbehör.
Skillnaderna framgår här
INJUREMOOSE skrev: Det finns 5 ggr mera Nikkor optik att tillgå på beg marknaden.
SAGAN skriver ??
Hm..förstår inte var du fått de uppgifterna ifrån..jag tycker man ser väl så många Canon EF objektiv på begagnadmarknaden.
Det verkar helt orimligt oxå med tanke på att Canon är störst på AF-objektiv..hur skulle Nikon då kunna vara 5x större på begagnat?
INJURED MOOSE svarar:
Jag har handlat med kameror i 3 år som hobby, jag köper både Canon & Nikon, Nikkor osv. Varje dag i pricip kollar jag på
Ebay.com
Tradera.com
Gula tidn
Blocket.se
Cyberfoto
Fotosidan osv osv, så det är därifrån jag vet, inte tror att tillgången på Nikon Nikkor MF AF kameror mm är minst 5 ggr större troligen ännu större. Nikon har ett enormt övertag på Beg.
Om du "tycker" att du ser minst lika mycket Canon grejor är för att du troligen inte handlar med foto utrustningar & tittar främst på Canon grejor eftersom jag antar att det är det som intresserar dig i första hand???? (Bara en kvalifiserad gissning)
SAGAN SKREV:
MF-objektiv är heller ingen höjdare att använda på en kamera med så liten sökare som på 300D och D70.
INJURED MOOSE svarar:
Helt riktigt, det är bara ett alternativ, & fantastiskt bra att ha som xtra möjlighet.
SAGAN skrev
Om du kollar priserna så ska du se att Canon ligger lägre i pris på sina objektiv än Nikon..ganska mycket ibland oxå.
Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM (4400 Nikon AF-S 24-120/3.5-5.6G VR IF-ED (7500 exempelvis..och Canonobjektivet är den skarpare av de två..
INJURED MOOSE svarar
Det är strålande! Då kan man köpa En Canon EF 24-120 för 4400:- också om dom får för sig att göra en )
Jag hänvisar framförallt till den begagnade marknaden i första hand.
Nikkor 24-120 är erkänt dålig, & orimmligt dyr & skall inte tas i med tång om du har höga krav på avbildnings kvaliten.
I övrig lär den vara en betydligt knepigare kompromiss att tillverka än EF 28-135 så jag personligen vet inte varför du gemför dessa objektiv i huvudtaget.
För att återknyta till huvudämnet, så verkar Tamrons 70-300 4.5-5.6 LD Macro 1:2 vara ett ossanolikt prisvärt objektiv, har inte testa själv, har en hemma just nu men inget EOS hus.
Kostar väl bara runt 1600:- tror jag.Lär vara rätt så bra komplement till digital hus.
Bara åh maila om nån är sugen på objektivet.
MV hälsn Raffe