Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 20D på ebay.co.uk, vad är haken?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det står att den skickas från USA och då måste du räkna med att du får betala 25% moms på priset och frakten, tullavgift slipper du då det är digitalkamera.

Nja, eftersom kameran fraktas från USA skall du nog dessutom betala moms (http://www.fotosidan.se/doc.htm/3761/). Inte lika billigt då.

Sedan får du bara en USA-garanti på kameran (1 år), isf en Europagaranti (2 år). Dvs har du nåt problem skall du skicka tillbaka kameran till USA.

ok det var alltså haken då ja. Vill dock minnas att jag sett annonser av samma typ fast som skall skickas från england. Om så är fallet så är det bara o betala o vara glad antar jag? om det skickas från england alltså.

Bli blast

En van till mig kopte en 300D fran E-bay och fick en tom kartong. Han kontaktade saljaren som ursaktade sig med att han glomt att lagga kameran i kartongen. Idag ursaktar han sig med att han har ett sjukt barn som behover opereras... Med andra ord en lam men ack sa beprovad logn.

Vad kan han gora? Bortsett fran en polisanmalan.

Ajdå =/ det var inte kul att höra! Köpte han från en privatperson eller från ett företag? Från en privatperson låter det som. Man bör nog passa sig för sådana som inte kan tänka sig avhämtning på plats. Inte för att jag skulle flyga över, möjligtvis om det är något ännu dyrare där det skulle vara lönt.

Re: Bli blast

Payman skrev:
En van till mig kopte en 300D fran E-bay och fick en tom kartong. Han kontaktade saljaren som ursaktade sig med att han glomt att lagga kameran i kartongen. Idag ursaktar han sig med att han har ett sjukt barn som behover opereras... Med andra ord en lam men ack sa beprovad logn.

Vad kan han gora? Bortsett fran en polisanmalan.

man använder en escrow service för allt som inte täcks av ebays försäkring.

edit: (nästa gång altså)

Om du köper din kamera på resan så får den kosta max 2000:- har jag för mig... (totalt 2000:- för allt som borde betalas moms på).
Annars så slänger du kartongen och vips så hade du ju helt plötsligt med den hemifrån innan du åkte.... Eller hur... =)

ANNONS