Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 20d Objetiv

Produkter
(logga in för att koppla)

.:anders:.

Ny medlem
Jag sitter o funderar på en canon 20d! Och vill ha bra optik så jag kan utnytja kamerans prestanda till max.

Fasta:
En protrettlins (50mm) vill jag nog ha
En macrolins

"Rörliga" iom området 18-200mm
Några tipz? en som nikons 18-200 vr värkar ju vara lämplig att ha på när man är ute o stövar. Finns det någon likvärdig till canons system.

Sen är jag inne på att köpa en blixt, som man kan vinkla uppåt etc. men det vet jag inte häldre vad man skall skaffa för en!

Kom med råd o tipz kommer köpa allt nytt så det är bara att komma med smarta lösningar på vad jag kan stoppa i min kamera väska.

Kommer troligtvis även fotta vindsurfing o klättring om några har någon speciella efarenheter av detta.

Mvh anders
 
Jag har själv en 20D, och kör med 50/1.8, och en 100 2.8 macro.
Sigma har ju en 18-200, som dessutom kostar under 3500 kr ... verkar ju vara en vettig peng.

blixt har jag själv en Canon 580, men jag tror att även de billigare är vinkelbara.
 
Vill inte vara oartig men ta och sök runt lite här i forumet. Denna fråga är ställd här i forumet oräkneliga gånger och det finns massor av svar på den.

Lite kort svar till dig...

Du ska köpa:

Blixt: Canon 550EX om du kan få tag på en.
Objektiv 1: EF17-85 IS USM.
Objektiv 2: EF50mm 1,8
 
martinh skrev:
Vill inte vara oartig men ta och sök runt lite här i forumet. Denna fråga är ställd här i forumet oräkneliga gånger och det finns massor av svar på den.

Lite kort svar till dig...

Du ska köpa:

Blixt: Canon 550EX om du kan få tag på en.
Objektiv 1: EF17-85 IS USM.
Objektiv 2: EF50mm 1,8

85mm för att fota vindsurfing låter lite. Skulle sikta på klart mer tele då.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.