Gunnlaug
Aktiv medlem
dapa skrev:
Vissa har ju ett speciellt rum för smygande. "ghilliestuga" tror jag det kallas
Japp...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dapa skrev:
Vissa har ju ett speciellt rum för smygande. "ghilliestuga" tror jag det kallas
Glenn Bark skrev:
Tjenare
är det nån som vet var man kan köpa camo-tejp, att användas till telet (där inte motljusskyddet kommer åt). Jag behöver tejp som inte är alltför beständig, utan som går att få bort utan en massa klisterkladd efteråt. Nån som vet?
mvh
Glenn
photonicdelousions skrev:
Såg att någon frågade om camotejpen! militaryshop har den och den ska inte kleta på vapen och dylikt! Vet ej hurvida det fungerar på plast!!
Återkommer efter helgen med resultaten
Niclasfoto skrev:
Finns det tejp som inte læmnar spår efter sig?
Tvivlar
Många metallbyggda objektiv har sækert en yta som inte ær "metallisk"..
Mvh Niclas,
Johan Okker skrev:
Omar,
En Ghilliedräkt är mycket effektivt. Men du syr den nästan bäst själv. Då kan du anpassa tyg, färg, täthet själv efter vad du behöver.
Samt att du kan välja vilken jacka du ska utgå från (tänker på sådant som fickor etc).
Huvudet döljer du på motsvarande sätt med att göra en ghilliemössa/hatt.
Felix Neldemo skrev:
Nu är du ute på hal is... Jag gjorde lumpen som prickskytt i Armens Jägarbataljon och vi hade inga egengjorda guillesuits. De vi hade var otroligt varma pga att de var ir dämpande och välldigt effektiva låg man still upptäcktes man inte på 10 metershåll.
Att komma nära någon handlar inte bara om vilken utrustning man har, man måste kunna stalka(smyga) dvs man ålar sista biten fram till eldställningen/fotoplatsen, man måste tänka på från vilket håll vinden kommer ifrån, om det finns risk för reflexer från linsen.