ANNONS
Annons

cammonät från wildo?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej inget nät men jag ska snart köpa ett gömsle ( ett tält ) som vildo säljer Fins plats för två personer och det har gluggar på alla sidor PRIS:1500:- Det rekomender jag då är man ochså skydad från rengn och vind

Överskottsbolaget har alldeles underbara camouflagenät på 5x5m, för 395:-.
Stora maskor, så man behöver troligen inte klippa speciellt många trådar för att få ut en redig glugg genom nätet heller.

Kan med fördel kombineras med ett par kvastskaft och lite liggunderlag, finns också att tillgå till humana priser på samma ställe. =)

Var ute på Överskottsbolaget idag för att kolla på näten där. Tyckte dock att de var en aning för tunga och otympliga. Åtminstone för att lätt kunna ha med sig och slänga upp när man hittar en intressant plats att fotografera på. Tänkte först att man eventuellt kunde kapa det till ett par mindre sektioner, men jag är inte riktigt säker på att det går att göra utan att det går sönder. Däremot så kan det nog vara ett intressant alternativ om man har möjlighet att ha det uppmonterat en längre tid.
I vilket fall som helst så chansade jag och beställde precis lättviktsnätet från Wildo.
http://www.wildo.com/servlet/se.daddy.wildo.ProductServlet?action=showProduct&articleno=CAM01&sub=9
Om ingen annan har testat det så ska jag försöka komma med en liten utvärdering senare.

Mvh
/Stellan

beställde precis ett också från wildo, pga av vikten..kommer bära med mig det mycket så..
går det bra att klippa idet? nån som testat

får se kommer nog kankse köpa ett också från ÖB för att sätta upp längre tid på farmors marker..

Fick mitt nät från Wildo idag. Det verkar helt klart vara bra. Lätt och smidigt, inget prasslande material. Jag provade att dra lite i det men det ser ut till att vara slitstarkt. Kollade lite på tillverkarens hemsida (www.camosystems.com) och enligt den ska det vara någon form av ripstopfabrikat. Man fick även med en packpåse som är ca 25 cm lång och 12 cm i diameter. Ok det krävdes en viss mängd våld för att få ner nätet i den. Men jag antar att det är lättare att bara rulla ihop nätet och spänna fast det på en ryggsäck eller liknande.
Ska ut och testa nätet "i fält" imorgon tänkte jag. Återkommer med mer info då (om någon nu är intresserad).

Mvh
/Stellan

Så nu har jag provat nätet ett par dagar och jag är helt klart nöjd med det. Mycket kompakt och smidigt att ha med sig. Tåligt, prasslar inte. Vikten till trots så fladdrar inte så mycket när det blåser.
Har inte riggat upp det med pinnar eller liknande än, utan jag har helt enkelt lagt det över mig själv och stativet. Jag har inte provat att klippa i det, men jag antar att det inte skulle vara något problem eftersom nätet även säljs på bulk/metervara.

Mvh
/Stellan

låter ju verkligen bra..får mitt om några dagar..

angående klippa så tänkte jag mest på om man får igenom gluggar och så..

garderoben: hmmm..verkar väl vara samma, fast det är lite billigare, fast ingen påse som jag fattar det..

Köpte ett från garderoben som är 3m x 2,4m för 350:- och det följde det följde med en påse!

Jag tror knappast att lättviktsnäten håller måttet i långa längden.. Jag gissar att de är lättare men kanske mindre hållbar än de traditionella?

Försvarets nät är mycket fina på alla sätt. De är också lite flexibla i materialen så att de håller sig på plats i vind, regn mm...

MVH Niclas,

soft, då lär det ju va samma..fast den är billigare från garderoboben..tyvär hade jag redan beställt från wildo..

plockade ut mitt idag o redan varit ute en sväng, men tyckte det va för litet och bökigt att sätta upp och ha som nått gömlse..kändes inte riktigt bra att jag inte kunde röra mig heller.. så jag har redan beställt ett tält
http://www.friluftsvaror.se/varor/popup.htm
o så slänger jag nätet över det..

annars tycker nätet verkar riktigt bra och det är lätt..

Det kan helt klart vara som du säger. Har ju bara haft mitt nät i drygt en vecka så det är svårt att avgöra hur pass hållbart det verkligen är. När eller om jag märker eventuella brister så återkommer jag givetvis.

Saxat från tillverkarens hemsida:

PRO SERIES
UV Treated
100% Waterproof
Rot/mold resistant
Reversible color combinations
3-D leaf like foliage
Lightweight, strong and durable
Quiet and rustle free
Treated to eleminate shine or Glare
Pliable in extreme temperatures
Compactible
Versatile, many uses and applications
Includes compression bag
Fire retardant treatment

Detta är den typen av nät som Wildo säljer. Tydligen så tillverkas det även en "basic" version som då inte är flamskyddat. Känns iofs som om det kvittar för jag har inte tänkt grilla under mitt nät! :)

Mvh
/Stellan

Niclasfoto skrev:
Jag tror knappast att lättviktsnäten håller måttet i långa längden.. Jag gissar att de är lättare men kanske mindre hållbar än de traditionella?

Försvarets nät är mycket fina på alla sätt. De är också lite flexibla i materialen så att de håller sig på plats i vind, regn mm...

MVH Niclas,

En fråga till er som har köpt detta lättviktscammonät från Wildo alt. Garderoben:

Vilken färg på kläderna tycker ni att man kan ha på sig? Fungerar den med färglada kläder eller "måste" man ha gröna kläder på sig?

Jag tänkt använda den som en variant på bag hide.

-- Niklas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar