Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteridummy

Produkter
(logga in för att koppla)
Är inte Nikons egna i princip billigare om man måste köpa en USB-laddare?

Eller måste man köpa till en nätadapter till denna?

Du behöver även Nikons 9 V-strömadapter. Dummyn har väl samma strömkontakt som Nikon D700 har inbyggd på sidan (och därmed inte kräver batteridummy). Sedan försvann den separata kontakten på den typen av kameror, men numera har de nyaste ju USB-C med PD-stöd även för drift och inte bara laddning. Särskilt Z8 som har två USB-C så att man kan ta ut data och ladda i varsin port.
 
Jo, USB-PD så att man kan strömförsörja kameran hade varit praktiskt. Min Z6 kan bara ladda batteriet med kameran avstängd via USB-C, vilket jag använt många gånger.

Det har jag aldrig reflekterat över att D700 har, var tvungen att kolla och du har rätt. Har aldrig haft något behov av att strömförsörja den med annat än batteriet. Är mest vid video som det skulle vara aktuellt för mig.
 
Jo, USB-PD så att man kan strömförsörja kameran hade varit praktiskt. Min Z6 kan bara ladda batteriet med kameran avstängd via USB-C, vilket jag använt många gånger.

Det har jag aldrig reflekterat över att D700 har, var tvungen att kolla och du har rätt. Har aldrig haft något behov av att strömförsörja den med annat än batteriet. Är mest vid video som det skulle vara aktuellt för mig.
Jag ska erkänna att det nog tog några år innan jag tänkte på att den hade det, och jag skrev förstås ut det för att jag vet att du också har en D700. 🙃
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.