S-Ekengren
Aktiv medlem
Maila DPD och ange det trackingnummer som gäller för TNT. DPD, som samarbetar med svenska Posten, ger dig då ett nytt trackingnummer som du kan använda för att följa paketet på posten.se.
När jag har mailat DPD har det tagit allt ifrån 15 minuter till några timmar att få svar.
Posten kommer också att göra ett försök att köra ut paketet till dig.
Observera att TNT Post, som Cameranu, använder inte är samma sak som budfirman TNT som också finns i Sverige. Det är tydligen helt olika bolag.
När jag har mailat DPD har det tagit allt ifrån 15 minuter till några timmar att få svar.
Posten kommer också att göra ett försök att köra ut paketet till dig.
Observera att TNT Post, som Cameranu, använder inte är samma sak som budfirman TNT som också finns i Sverige. Det är tydligen helt olika bolag.
Nu är mitt paket på väg, jag oroade mig nog för mycket att mina pengar skulle hamna fel, men nu vet jag hur det funkar...
I alla fall så har jag fått ett trackingnummer och kan spåra paketet via TNT:s hemsida. Tidigare i tråden så nämns det att man kan maila till [email protected] för att få ett som fungerar i Sverige. Är det inte TNT som man ska kontakta, eller går det lika bra med DPD?
Förut idag stod det "Parcel sent to country of destination", och nu står det "Parcel at depot". Betyder det att paketet är i Sverige?
Mvh