Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som vet hur det ligger till med garantier om man handlar från dem? Är inne på att handla lite Tamrongluggar av dem, men är rädd att det kan bli strul med front- eller bakfokus. Med ex Cyberphoto går det ju smidigt att fixa, men hur gör man om man handlat från Holland?

Enligt Intervision är det 6 mån garanti på canongluggar köpte i EU. Är säkert samma med Tamron.

Det är 1 års världsgaranti på alla Canon objektiv (utom grey market) Vare sig de är köpta i EU eller andra länder. De flesta EU länder har också längre garanti i sitt eget land. Holland som det gällde här brukar ha 2 år

Det är mer än jag vet. På en direkt fråga om 70-200 från holland (de fick se kvittot) så svarade de 6 månader eftersom det är inom EU. 1 år om det är köpt i Sverige. Jag kan inte svara för hur "korrekt" det är, men det svaret fick jag. Det var inom dessa 6 månader så dom körde inte en fuling.

Glöm inte skicka in papprena til Canon bara. Annars gäller den inte och jag är en av dom som inte registrerar mina objektiv. Fast har dock endast köpt i Svensk butik och då omfattas den av den allmänna reklamation och garantin.

/Stefan

räcker det att registrera hos cpn?

cpn?

Man får en garantisedel från Canon som man ska skicka in. Det är ju den garantin som gäller. Svensk garanti gäller som säkerhet i sverige, men den andra är ju Canons eget värdsomfattande. Dvs köper du den i Malaysia så kan du som svensk få den reparerad i USA om den pajar på din semester eller nåt.
Dvs bara o traska in med garantisedeln i Canons rep, verkstad.

/Stefan

Tänkte handla från dom imorgon, men har problem med att komplettera alla mina kontouppgifter. När jag ska välja land finns inte Sverige med, därför står det "You haven’t completed all fields", hur ser det ut när man ska lägga en order?

Nu har jag beställt min order, valde att betala via banköverföring.

Har fått bankuppgifter via mail, men vet inte hur jag ska bära mig åt för att betala, har Swedbank internetbank och deras kontouppgifter är ogiltliga när jag fyller i dom på min internetbank.

Hur gör jag?

Du släpar din fysiska person till ett bankkontor så hjälper de dig ;)

Fick för övrigt häromdagen hem en D700 jag beställt från cameranu.nl...betald via förskottsinsättning...inga problem :)

Banker stänger kl 13, typiskt..........

Så här står det:
f you have not paid by iDEAL, please transfer the above amount to:
ABN AMRO Bank account number: 44.58.43.209
Attention: CameraNU.NL in Urk
IBAN nr: NL81ABNA0445843209; BIC code: ABNANL2A
Please also mention your order number.

På internetbanken kan jag fylla i: IBAN, Mottagarens namn och Adress. Är det Cameranu.nl:s adress? Vart ska jag fylla i deras bankkontonummer? BIC och IBAN är inga problem, men resten då?

Måste nog till banken...

Banker stänger kl 13, typiskt..........

Så här står det:
f you have not paid by iDEAL, please transfer the above amount to:
ABN AMRO Bank account number: 44.58.43.209
Attention: CameraNU.NL in Urk
IBAN nr: NL81ABNA0445843209; BIC code: ABNANL2A
Please also mention your order number.

På internetbanken kan jag fylla i: IBAN, Mottagarens namn och Adress. Är det Cameranu.nl:s adress? Vart ska jag fylla i deras bankkontonummer? BIC och IBAN är inga problem, men resten då?

Måste nog till banken...

Kontonumret är inkluderat i IBAN koden (samma siffror om du kikar noga), du behöver ingen ytterligare information.

Jag minns inte exakt hur jag gjorde, men jag minns att det inte fans några tveksamheter om var vad skulle skrivas.

Det är CameraNu:s adress som ska skrivas, den står på sidan med kontaktuppgifter. När du fyllt i en sida kommer det upp fler där du fyller i andra grejer.

Så länge du har med ditt ordernummer och gärna din adress och lite annat jox, finns flera ställen att fylla i det, behöver du nog inte vara orolig. Så länge du har kopierat in numren från deras info kommer den ju bara att klaga på att det saknas nummer, pengarna kommer ju inte att gå till fel ställe.

Tack för era svar, har nu godkänt betalningen och det bör överföras på fredag (som är nästa bankdag?).

Hittar dock inget i överföringshistoriken på min internetbank om att jag godkänt, kommer det synas när det överförts?

Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar