ANNONS
Annons

Camerabox

Produkter
(logga in för att koppla)

Filip.Sten

Ny medlem
Hejsan!
Har beställt lite saker från den engelska internetbutiken Camerabox, fick hem produkterna en vecka senare, inte en dag senare som dom så fint försöker påstå. Men nu saknas en utav de saker jag beställt.
Står på kvittot att den är "to follow", fastän blixten är i lager enligt hemsidan. Jag får inte tag på någon därifrån på något sätt. Vad ska jag ta mig till om veckor börjar gå utan att jag får se röken av min blixt?
Finns det något konsumentverk i England som man kan vända sig till kanske?

Förresten, om inte detta var tillräckligt för att varna alla som funderar på att köpa härifrån, en engelsk man ringde mig några dagar senare och påstod sig vara från Camerabox och bara behövde bekräfta min adress, mitt kort blev länsat på pengar någon dag efter det. Så se upp!
Camerabox, Digital-Cameras och Digitalfirst är samma företag. Så jag antar att det är samma grej med alla dessa.

//MVH Filip

Mmm, det här verkar va lite hästhandlartyper... Läser man användar-recensioner av Camerabox på nätet, så verkar det va alldeles för vanligt att kontokort som använts för betalning hos dem, används på helt andra ställen strax efteråt. Men inte av kortinnehavaren... Har tyvärr personlig erfarenhet av detta. I min första beställning var ett filter restnoterat och det stod "will follow" på följesedeln. Det tog ett tag, men filtret kom.

Jasså? Det lät ju hyffsat lugnande, hoppas det blir så för mig med. Hur länge behövde du vänta innan du fick filtret? Och stod det när du beställde från hemsidan att dom hade filtret i lager?

Vill bara tillägga nu att blixten faktiskt kom fram till slut. Några veckor sent. Fick aldrig veta varför den blev försenad. Men sammanfattningsvis måste jag ju säga att jag aldrig kommer att köpa därifrån. Om jag skulle fått fel produkt eller inte fått den alls så är det näst intill omöjligt att få tag på dom.

Men nu har ni fått höra hur det var för mig. Om ni väljer att köpa därifrån ändå så hoppas jag det går bättre för er. Men aldrig camerabox igen för mig.

Beställde ifrån digital-cameras.com och utlovad leverans var i tisdags men vi har inte ens fått någon bekräftelse att det var skickat. Dom svarade inte heller på mail eller chat via MSN som dom erbjuder på hemsidan. Så jag ringde dom nu och då sa dom att dom ska skicka det idag/ikväll. Känns ändåså inte riktigt 100 % bra då grejjerna redan är betalda. Jag läste i en annan tråd om folk som beställt snabbt och smidigt och hoppades på samma sak.

Idag fick vi paketet av DHL. MEN objektivet vi beställde var INTE med i paketet.
Detta trots att vi vid flertalet gånger innan leveransen frågat vad det är som dröjer och ifall alla grejjerna verkligen är på lager. Dom har varje gång svarat att objektivet och allt annat är på lager och ska skickas samma dag.

Till och med i leveransbekräftelsen så skriver dom att linsen skickades med. Men idag över telefon så kunde dom bara svara att linsen tyvärr inte är i lager. Vi ska avbeställa linsen och ifall vi inte får pengarna tillbaka inom 3-5 dagar som dom hävdar så polisanmäler vi dom.

Vill verkligen varna alla för digital-cameras.com och http://www.camerabox.co.uk/. Lurendrejeriföretag som systematiskt lurar och ljuger för kunder och bara svarar på mail och chatt när dom har lust! Ska leta reda på alla reviewsiter om företag jag bara hittar och skriva hur dom betett sig.

Trist att det strular så för dig och andra när man själv verkar ha haft "tur" och allt funkat felfritt.
Hoppas det löser sig till det bästa!

Man blir ju lite skrämd när man läser att kortnummerna sedan har "stulits" av dom.

Verkar också som att kamerahusen är grey-imports så att garantin inte gäller inom EU. Ifall Canon inte ställer upp och reparerar ändå ifall något händer. Men det är nog inget man ska räkna med.

Jag skickar i alla fall ALDRIG in min trasiga kamera till dom för ev. garanti. Då betalar jag hellre X-antal tusen och står för det själv.

Som sagt var ... Ifall man beställer en pryl ifrån dom och det är i lager så verkar dom vara snabba och det fungerar. Men när lilla minsta komplikation uppkommer så verkar det kört.

Testa istället Robert White, de verkar vara lite seriösare och faktiskt leverera vad folk beställer. Jag har dock inte beställt från dem (än så länge) men jag har surrat en del med dem nu nyligt eftersom jag har gjort research inför mitt kommande inköp.

http://www.robertwhite.co.uk/

/ Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar