Kan låta elakt och cyniskt men jag tycker inte du kan hävda bedrägeri för det är ett starkt ord och en tung anklagelse, som måste ha god grund för att framföras offentligt,som nämdes så säger lagen att en person är oskyldig till bevisad skyldig i domstol!
Polisanmälan kan/ska du göra för formens skull men räkna inte med att du får någon hjälp från polisen med etta då du är bara ett av massor med liknande fall som de inet prioriterar utan arkiverar och avskriver per automatik.
Jag har samma åsikt här som när det gäller all privatförsäljning oavsett ställe på nätet och du har fallit på egen naivitet så den enda som kan klandras är du själv som varit för godtrogen, hade du läst de eminenta tipsen som det länkas till ovan innan hade detta inte hänt, tycker att FS gjort allt man kan begära för att skydda och informera sina medlemamr mot att gå på såna uppenbara skojarfasoner som detta.
Ta detta som lärpengar och gör rätt nästa gång du handlar på nätet eller här på FS, om allt är rätt så funkar det, men minsta misstanke så avbryt och betala som sagt aldrig något i förskott ill ett konto och lämna aldrig ut ditt eget kontonummer till en uppenbar skojare som denna, det styrker min teori om skuldbördan att du gjort det.
Jaja jag vet att jag är rakt på sak och lite hård i ämnet men med så mycket info om vad man riskerar om man gör så så får man stå sitt kast, hade en diskusition om detta i en grupp idag och vi var eniga om den åsikten så jag är långt ifrån ensam om den.