ribbones
Avslutat medlemskap
Hej,
Jag har:
Pentax K-100 Super + 18-55 + 70-300 Tamron
Går i tankarna på nytt system och då skulle jag även vilja få möjlighet att filma (80% foto, 20% film).
Det som stör mig mest är att behöva byta hela tiden mellan vidvinkel till tele.
Sedan tycker jag ISO funkar dåligt i K-100, tar väldigt tid att behöva gå in i menyn och ändra, auto ISO funkar väldigt dåligt om man tex använder slutarprioritet (tex fotar från fordon i rörelse under dåliga ljusförhållanden).
Sedan vill jag ha ett fast för inomhus.
Mitt förslag är:
D5100
18-200
35/1.8
Även en SB-400.
Uppskatta alla åsikter om detta!
Varför jag inte tänkte stanna på Pentax är att då är det Pentax K-5 är närmast det jag letar efter men är betydligt dyrare än D5100. Plus och det finns större urval för Nikon.
Jag har:
Pentax K-100 Super + 18-55 + 70-300 Tamron
Går i tankarna på nytt system och då skulle jag även vilja få möjlighet att filma (80% foto, 20% film).
Det som stör mig mest är att behöva byta hela tiden mellan vidvinkel till tele.
Sedan tycker jag ISO funkar dåligt i K-100, tar väldigt tid att behöva gå in i menyn och ändra, auto ISO funkar väldigt dåligt om man tex använder slutarprioritet (tex fotar från fordon i rörelse under dåliga ljusförhållanden).
Sedan vill jag ha ett fast för inomhus.
Mitt förslag är:
D5100
18-200
35/1.8
Även en SB-400.
Uppskatta alla åsikter om detta!
Varför jag inte tänkte stanna på Pentax är att då är det Pentax K-5 är närmast det jag letar efter men är betydligt dyrare än D5100. Plus och det finns större urval för Nikon.