Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta stil på fs? Är det möjligt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har min klubb. Du har din. X Y och Z har sina och Terje har sin.

Skulle vi inte utveckla alla mer om klubbarna blandades upp?

Jag tror fortfarande inte den stora massan av folk går in och kommenterar dina bilder och ger dom bra betyg för att det står Janne Arleklint under bilden utan för att dom helt enkelt gillar det du gör.
och detta gäller givetvis även andra som får kommentarer

Arleklint skrev:
Jag har min klubb. Du har din. X Y och Z har sina och Terje har sin.

Skulle vi inte utveckla alla mer om klubbarna blandades upp?

Visst jag hänger väl i toycameraklubben men även om du försöker korsbefukta den med färgbilder från Gotland så kommer jag nte att vara speciellt intresserad av färgbilder från Gotland om jag inte gillar dom och jag är heller inte intresserad av toycamerabilder om jag inte gillar dom eller får ut nått av dom

Arleklint skrev:
Vi kan väl låta även den som skrivit en kommentar bli anonym. Ett steg till i att minska personfixeringen.

Nä nu känns det lite för långt för mig .
Absolut anonym :)

Jag kanske är felinformerad men är inte tävlingarna här anonyma i så mån att fotografen inte anges? ,Måste vara baserat på logiken att det ska bli rättvist. Hmmm

Arleklint skrev:
Show me!
Lägg upp vykortsnatur från gotland och få kommentarer!

Maila mig sen ;)

Fast jag har aldrig varit på Gotland :p
Men jag har haft sockersöta naturbilder från västerbotten upplagda, Rockbilder, barnbilder, toycamerabilder, gatufotografi, självporträtt, porträtt, arkitektur.

Ja du kanske är allsidig just du och får många kommentarer på alla stilar. Tråden handlar dock om fs-medlemmar generellt.

Arleklint skrev:
J.

Skall fs vara rättvis? ;)

Absulut inte. Life is a bich. Skaffa lite socal komptens och ragga kommentarer så blir du rik och lycklig. *nu var jag lite ironisk*

Nä egentligen ser jag inte det hela som något att bry sig så mycket om. Men jag hävdar att människor är förutsägbara och likriktar varandra. Någon smartskalle hävde ur sig att män är djur. Jag håller med med tillägget att det är kvinnor också, fast lite beslutsammare.

Nu knackar ett djur på min axel och morrar att jag ska upp och laga taket på förrådsbyggnaden i morgon och bör sova lite.

Arleklint skrev:
Ja du kanske är allsidig just du och får många kommentarer på alla stilar. Tråden handlar dock om fs-medlemmar generellt.

Näe jag får inte kommentarer på alla mina bilder fast jag värdesätter dom även om dom är få

och det är väl bara ett fåtal som kan lägga upp en timmerlada eller nått annat avbildat rätt upp och ner och få en mängd kommentarer MEN är det ett problem ?
Om timmerladan är tagen av någon relativt okänd medlem eller av en anonym medlem så kommer den fortfarande inte att få någon kommentar och visning.
Så vad är vinsten med det ?

Arleklint skrev:
Är du rädd för att vara anonym eller att kommentera främmande människors bilder?

Nej jag kommenterar en hel del främmande människors bilder här på fotosidan och får en hel del kommentarer från för mig helt okända människor.

Fast det är skillnad på anonym och främmande.
en främmande människa kan jag lära känna och kanske bli vän med en anonym människa får jag aldrig veta vem det är.

So? hur påverkar det bildkommentarer?
Det finns ju forum, mail och gästböcker.

/Janne som duckar och försöker vara anonym ;)

Varför motsätter du dig mitt förslag. Vad oroar dig?

Arleklint skrev:
So? hur påverkar det bildkommentarer?
Det finns ju forum, mail och gästböcker.

/Janne som duckar och försöker vara anonym ;)

Varför motsätter du dig mitt förslag. Vad oroar dig?

Jag ser ingen vits eller någon vinst för communityn i sig att skapa anonymitet, fotosidan mår bra av att ha profiler.
och att vara relativt ny och okänd på en community tycker jag är betydligt bättre än att vara helt anonym.

Rent praktiskt Anonyma Kalle skriver en kommentar till min bild hur sjutton ska jag kunna ta kontakt med honom/henne om jag känner för det ?
Hur ska jag kunna skriva i någons gästbok om jag inte vet vems bilden är ?
Fotosidan skall vara användarvänlig och det enda jag är rädd för är att så inte blir fallet.

och jag följer Svens exempel och tar lite sömn nu

Du undviker min fråga.

Min poäng var att fotografen skulle avslöjas efter att du givit kommentaren!

Det räcker att man inte ser vem som gjort vilken bild. Då kan vi lättare fixera på bilden i sig.

Kommentatören behöver inte vara anonym

gästböcker, mail och forum kan vara öppna.

Senast ändrad:
Är det bara jag som i stort sett aldrig kommenterar bilder på bevakningar? Bevakningarna är för mig ett sätt att fylla inbox med irriterande meddelanden som jag måste klicka mig igenom för att sedan belönas med lite fina bilder av duktiga fotografer innan jag stänger ner dem brutalt och hänsynslöst för att gå vidare. :-D

Minst 95 procent av mina kommentarer är via bildkritikpoolen. - Så mitt svar är nej tack, ingen tvångsvis anonymisering.

Jag tycker att förslaget från Janne är så pass intressant att det skulle vara kul att testa det i en separat pool...vill dock även ha kvar möjligheten att kunna bevaka vissa fotografer när dom lägger upp bilder, men idén med anonymitet är kanonbra tror jag.

[Edit]
Varför?...jo, som nämts tidigare...tycker oxå att det "känns" som om det är grupperingar på fs som "håller" varandra om ryggen.

Tror att det skulle innebära att vissa personer kommenterar på ett annat sätt när dom inte vet vem som är fotograf.

Nää, inte tvångsvis anonymisering...frivillig anonymisering.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar