Festfotografen
Aktiv medlem
müsli skrev:
Det är det väl ingen som sagt. Men det är väl fotografen som ska välja om denne vill ha en klapp på axeln eller en fungerande kritik.
Det är det väl ingen som sagt. Men det är väl fotografen som ska välja om denne vill ha en beundrare eller en fungerande kritik.
Om du ser detta som en hierarki i någon form lär du få problem.
Du verkar fortfarande tro att det inte ska vara frivilligt, och att förslaget är till för kommentatorerna, och för att ta bort alla kompiskommentarer.
- Det är alltid fotografen som ska välja i vilket kontext bilderna visas.
- Möjligheten att få kritik är väl främst till för fotografen? För att hjälpa fotografen? Inte för att kommentatorerna ska kunna utforska fotografen.
Hoppas du haft roligt då du försökt misstolka mig :/
För du har verkligen lyckats.
Om du läser mina inägg lite nogrannare så kanske du hittar vad dom handlar om och jag har ett antal gånger sagt att det är ok med en pool.
Sen vad jag tror och inte tror är du inte rätt person att bedömma så jag kan bara påpeka att jag INTE tror det inte ska vara frivilligt.
Sen då det gäller huruvida förslaget är till för fotograferna eller kommentatorerna så kan du ju prova att hoppa på dom som skriver än det ena och än det andra, ett antal personer har i den här disskutionen påstått att det är lättare att kommentera en bild som dom inte vet vems bild det är, jag tycker inte så men respekterar dom personernas åsikt.
Läs diskutionen och begrunda det som skrivits och fråga rätt personer istället
Vet inte om det är fotografen som väljer om han ska få en klapp på axel eller en fungerande kommentar.
Man kanske kan få båda "bra bild.......... jag tycker du lyckats bra med ......osv ......."eller nått liknade.
Sen att jag skulle vilja ha någon slags hierarki här det har du helt fått om bakfoten och jag tar det direkt som en förolämpning.