ztenlund
Aktiv medlem
Så länge man bara byter mellan ett objektiv med adapter och ett utan spelar det ingen roll. Då kan man bara ta av objektivet med adaptern kvar baktill och flytta över baklocket från det man satte dit. Att byta mellan objektiven på adaptern går ju lika bra det, som du skriver. Strulet uppstår när man vill byta från ett utan adapter till ett med adapter, men inte det man hade på senast. En lösning är förstås att skaffa en extra adapter som kan sitta redo på ett till objektiv, för att minska jonglerande lite.Tonys förslag är egentligen bättre på alla vis. Det finns dock en sak som talar till förmån 35 2.0. Eftersom du bara har EF objektiv så kan adaptern sitta på huset konstant. Det blir nästan som native fattning . Jag tyckte det var lite meckigt när min objektivpark bestod av lika många EF som RF. Vill nämna det även om jag själv gladeligen tog det omaket för att få ut så mycket som möjligt av pengarna. Jag har i och för sig hela tiden haft målet att migrera helt till RF, men med marginella skillnader kunde jag istället kört EF rakt av på ett RF hus och tjänat massor av pengar.
Red: stavning och kommatecken
Senast ändrad: