Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta från D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Sbjarnemar

Ny medlem
Hej!
Har haft en D7000 i ett par år. Har tänkt att byta till någon ny, vill kunna använda telefonen som fjärrkontroll och behålla objektiv(helst). Vad rekommenderar ni?

Om mig:
Hobbyfotograferar mycket hundar och hästsport. Framförallt i rörelse, har ett Tamron 70-200 f, 2.8 som jag använder mest. Eller ett Nikkor 50mm. Blir också endel porträtt av djur och familj.
 
Jag har både APS-C och fullformat, jag väljer APS-C där jag behöver den extra ”brännvidden” och fullformat om det är sämre ljus och där jag vill ha det kortare skärpedjupet.

D780 tycker jag känns onödigt dyr just nu, kommer säkert att sjunka med tiden i pris. D850 har jag redan gått ner i pris, men tycker man det ändå för mycket så är D750 fortfarande en bra kamera. Men en begagnad D810 är också ett utmärkt val.

SnapBridge fungerar något bättre än den gamla WMU appen, men båda fungerar ändå som fjärrkontroll.

Kanske kan en Z6 eller Z7 också vara något för dig?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.