Schnalle
Aktiv medlem
Det är klart att DSLR:er inte försvinner och jag vet personligen fotografer som fortfarande kör mellan- och storformat med analoga kameror och som sedan digitaliserar det de får ut ur dessa. Det finns områden där en del fortfarande tycker de förlorar valörer med det digitala som de inte vill vara utan. Vem är jag att döma det vägvalet. Det det handlar om här är arkitekturfoto främst.
... men jag ser också Canon-fotografer och nu vaknar även Nikon-fotografer som så sakta och börjar kolla på Sony-hus. Jag kan bara tycka att det är lite märkligt att de ska behöva det när de kör industristandard från världens största tillverkare.
Jag har heller inget att invända mot att en del faktiskt inte tycker exv. A7-serien är något för dem idag. Det finns saker i det konceptet som helt förståeligt inte faller alla på läppen som har en annan bakgrund idag. Så spegellöst är verkligen inte lösningen för alla men jag tror det kommer vara helt andra saker som gör att det drar åt det hållet. Spegellöst är helt enkelt billigare att tillverka och sådant slår igenom till sist då alla företag jobbar långsiktigt med rationaliseringar. Ur ett tillverkarperspektiv är spegellöst mer rationellt. Om användarna inte skriker rakt ut i protest i övrigt (och det gör de inte idag) så kommer vi att få det på sikt i högre utsträckning än idag.
Det är synd att det ska vara så kryptiskt från deras sida, om de nu vill ha kvar sina kunder. Vi får helt enkelt se vad som händer om de största företagen börjar vakna, de bör ligga före alla egentligen och inte smyga runt pga de just är industrins största företag. Där tycker jag att de borde uppdatera sina kunder mer än att vi ska sitta o spekulera år efter år och se om något händer och de låter andra företag ställa sig på en top plats men det kanske är deras plan för att få marknaden bredare?