matlep
Aktiv medlem
Kikar på blocket främst, där ligger kamerorna på 12000 iafl.
Köpte en 5Dmk2 med ett 50 1.4, båda i nyskick förra vedkan för 11.500:- Bra för mig, sämre för dom som säljer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kikar på blocket främst, där ligger kamerorna på 12000 iafl.
Nya 6D kanske kan vara nåt?
Per.
Köpte en 5Dmk2 med ett 50 1.4, båda i nyskick förra vedkan för 11.500:- Bra för mig, sämre för dom som säljer.
och just ja. det jag vill veta är helt enkelt om jag får en bättre kamera. ÄR D600 BÄTTRE ÄN 5D MARK II?
Det är frågan.
Oavsett pengar och förluster.
Ställ dig frågan: vad saknar jag i min kamera idag? Har den nya kameran detta?
Sedan går du till en fotoaffär och provar att hålla i nikonkameran och ser om den känns bra. en kamera som DU inte gillar känslan i kommer aldrig producera bra bilder!
Och självklart förlorar du på ett byte. självklart har d600 bättre specs än din mk2 så där är det ingen fråga om saken. den är typ 7 år nyare!
Allt handlar om hur du trivs med en nikon och hur den känns att hålla i, för en sak är säker, canon är sköna att hålla i!
Hur är priserna på objektiv i dom olika systemen? både nytt o begat? Tråkigt att köpa in sig i ett system som är dyrare att uppgradera! Canon är inte billiga, men jag vet inte hur nikon ligger till!
Det är såna saker du får ha i åtanke snarare vilken kamera som är bättre.. självklart är en 7år nyare kamera bättre!
Vad menar du med att jag förlorar på ett byte om kameran jag köper nu skulle vara 7 år nyare och bättre?
Våra vänner i tråden har svårt att komma ihåg datum - 5DmkII annonserades 17e september 2008 och kom ut i handeln i Sverige våren 2009. Inga 7 år precis...
Nej men han skriver överallt att d600 är en bättre kamera men att jag förlorar på mitt köp? (även om vi bortser från pengar).
Nej men han skriver överallt att d600 är en bättre kamera men att jag förlorar på mitt köp? (även om vi bortser från pengar).
Tycker att bilderna blir tokskarpa även med ett enkelt objektiv på full öppning. F/1.8
http://imageshack.us/a/img194/1246/dsc0033eh.jpg
Då är det ju ändå bara jpeg man kan leka med nu. Du kanske gör nåt tokigt?
Är väl kanske inte helt lätt att dra slutsatser av den bilden, som är tagen på rätt så kort avstånd med huvudmotivet i mitten?
Feeel Anders =) En bit ifrån, ganska mycket beskuren åt alla håll och tagen med en fokuspunt lääängst till vänster, faktiskt =)
Ok, men det syns inte
Det ser ut som om du använt fokuspunkten i mitten, men hur som helst är det skarpt.
Här måste t.o.m du märka att fokuspunkten inte är i mitten ;-) sitter på framlyktan =)
Också full öppning F/1.8
http://imageshack.us/photo/my-images/854/dsc0047jk.jpg/