Halaj Stenis !
Nja, denna bilden är faktiskt tagen när jag var i Nepal 2018, men jag går i funderingarna om jag skall åka tillbaka en tredje gång, dels för att det är så förbaskat vackert men också för att jag har uppdaterat mina kunskaper vad det gäller digital fotografi och foto i största allmänhet, (åtminstone är jag angelägen att tro att det förhåller sig på det sättet), så jag tänker att jag kanske kan få än bättre material att "arbeta" med efter hemkomst.
Sanningen är den att jag skulle vilja gå tillbaka till exakt samma plats om denna bilden är tagen, för att just den delen av Himalaya är fantastiskt vacker ! Problemet är bara att det är 5 dagars vandring för att komma dit
och gubben blir ju inte yngre, som bekant.
Men å andra sidan är det bäst att passa på innan man blir sittandes vare sig man vill eller inte, och göbben är ju envis...
Roligt att du tycker om bilden i vart fall Stenis, även om det inte såg ut precis så här på plats. Bilden är ju tagen svepande i > 90 graders vinkel, men visst, den duger kanske att rama in och hänga upp. Sedan är det väl inte riktigt sant att jag tycker att inte någon av mina bilder duger till att skrivas ut, men däremot har jag sagt att dom är lätträknade.
Nåväl, med det sagt, skall jag ge lite återkoppling på det du framför;
Programmet som jag tänker använda till att skriva ut mina bilder med (i förekommande fall), är det program som följde med skrivaren; Canon proffessional print & layout (tror jag att det heter).
Jag hade tänkt att använda Lr (för enkelhetens skull) men där lyckas jag inte få till ett panorama ö h t, utan den enda pappersstorlek jag lyckas få till, är A4. Jag är fullständigt värdelös när det gäller datorer och olika programvaror, inte minst i ljuset av att jag inte är så vansinnigt intresserad av att hålla på med en massa program. I vart fall som helst (och som du redan påpekat), jag vill inte ha "borderless", utan jag vill ha en ram om 5 mm runtom själva bilden, så jag har något att fästa den i, i samband med inramning (i passepartout).
Om det inte går på annat sätt en vad som framgår, får det bli så, det är inget att göra. I den mån det blir aktuellt att införskaffa en skrivare igen någon gång i framtiden, då skall jag ha en skrivare som kan ta papper på rulle, det är ju en sak som är säker.
Tänker göra en utskrift av
den här bilden också, att hänga tillsammans med den första.